L’Oficina d’Atenció Ciutadana ja emet amb cita prèvia certificats de signatura electrònica
La situació generada per l’evolució del COVID-19 ha fet que l’atenció presencial en les Administracions Públiques s’haja vist reduïda al màxim. Tot i esta situació, des de l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament de Picassent(OAC) continua treballant-se al 100 % donant prioritat a la via telemàtica. L’atenció presencial es fa només via cita prèvia i en casos molt concrets.
L’OAC, des de l’entrada en vigor de l’estat d’alarma el passat 18 de març, està tancada al públic en general pel que fa a l’atenció presencial. De totes maneres, els seus treballadors i treballadores estan treballant de manera telemàtica, tot i que s’han fet torns perquè sempre hi haja dues persones en l’Oficina per tal d’atendre el telèfon i inclús algunes persones que s’acosten per resoldre dubtes.
“Volem que la ciutadania, en estos temps tan complicats, continúe sentint l’Ajuntament com l’Administració més propera, sempre disposada a ajudar i a facilitar tots els tràmits que siguen necessaris. I a hores d’ara la manera més segura de fer-ho és a través de la via telemàtica, sempre sabent que si hi ha dubtes poden solucionar-se via correu electrònic o per telèfon”, afirma la regidora de Modernització Administrativa, Ester Carbonell.
Tot i que amb el decret de l’estat d’alarma han quedat paralitzats i suspesos determinats tràmits administratius per tal d’afavorir el confinament, en l’OAC continuen treballant al 100%.. A més, com a novetat, s’estan ja fent certificats de signatura electrònica, sempre amb cita prèvia, per a tota la ciutadania en general, de manera que puguen fer tràmits i sol·licitar ajudes per via telemàtica, com és el cas dels autònoms. Per altra banda, cal afegir també altres tràmits nous, degut a que la crisi econòmica ha provocat la posada en marxa d’ajudes per als col·lectius més vulnerables. Així, per exemple, estan emetent-se al dia un gran nombre de certificats d’empadronament per la moratòria establerta en el pagament d’hipoteques.
“Vull remarcar que a l’OAC s’està treballant amb normalitat respecte a tots aquells procediments
que es poden fer telemàticament i que la ciutadania té al seu abast tota una sèrie de ferramentes per sentir-se atesa i escoltada”, afirma l’alcaldessa, Conxa García.