El comerç més tradicional resistix amb força en un món on augmenten les compres en línia

L’informe «Els joves de la Comunitat Valenciana i la seua relació amb el comerç local» aprofundix en l’estil de vida i consum dels joves de la generació Z (18 a 29 anys) i en la seua relació amb el comerç local.

Segons expliquen en un comunicat elaborat per l’Oficina de Comerç i Territori, dependent de la Conselleria de Comerç, “entre les principals conclusions s’extrau dels hàbits del consumidor jove reflectix que estan marcats per l’ús que fan de la tecnologia, cosa que també influïx en la seua manera de relacionar-se amb el comerç local”.

Els joves són un dels segments amb major interés per a les marques i les empreses perquè representaran el gruix dels consumidors en els pròxims deu anys, afirmen en el seu informe. ”Com a nadius digitals, la Generació Z està redefinint les expectatives i les interaccions amb les marques, prioritzant l’autenticitat, la personalització i els valors ètics. La seua relació amb la tecnologia i la comunicació instantània és un factor determinant que està modelant les estratègies de màrqueting i la creació de productes, així com impulsant la innovació en l’experiència del client”.

Adaptació del comerç local

Les actuals característiques socioculturals dels joves i les seues demandes diferenciades comporta que “el comerç local no els percep com a clients potencials i consideren que no tenen massa capacitat d’atracció i fidelització”.

Per part seua, associacions com Confecomerç ja estan elaborant estudis sobre la importància de fomentar un nou mapa de l’ecosistema emprenedor de la Comunitat Valenciana “per a ajudar a impulsar el relleu generacional i l’atracció del talent”.

 

Conclusions de l’Estudi 

L’informe de Confecomerç destaca significativament “una clara absència de directriu i lideratge per a impulsar el relleu generacional en el sector, que assegure el manteniment sostenible de les pimes, micropimes i autònoms del comerç, negocis que sent rendibles hui dia es veuen obligats a tancar per falta de suport a l’hora de poder gestionar adequadament el relleu empresarial. Així mateix, es planteja este tema com un dels principals eixos estratègics a desenrotllar en este projecte per a promoure l’emprenedoria en comerç”.

 

Combinar el tradicional i l’online

A nous problemes, noves oportunitats, els Ajuntaments estan immersos en plans que fomenten el consum local. Targetes de compres, fires del comerç, premis, però la iniciativa particular és també fonamental.

Molts comerços s’estan reinventant, oferint el millor del tracte personal amb el còmode de les noves tecnologies.

En eixe sentit, l’auge necessari dels productes km0, pel seu preu i la seua qualitat, porten la davantera. Agricultors de tota la vida, oferixen els seus productes online, i la seua distribució a la porta de la casa del client.

A l’Horta Nord hi ha molts agricultors que ja estan treballant així, i en més d’una ocasió han hagut de publicar en el seu web el cartell de “sense existències”.

“Pequeñeces”

Entre les últimes accions posades en marxa per Confecomerç destaca “Pequeñeces”, una acció autonòmica que busca sorprendre i fidelitzar a clients i nous consumidors conscienciant sobre la importància de comprar en el comerç local.

El vídeo de la campanya reflectix els beneficis que té el comerç local per al conjunt de la societat.

Posa en evidència eixes “pequeñeces”, de les quals el sector està orgullós, eixes xicotetes coses que convertixen al comerç de proximitat en gran, en la millor opció per al consumidor. Posa en relleu que quan desapareix un comerç, perdem tot.

 

Les escombraries reflectixen el canvi d’hàbits

Els contenidors de cartó plens a vessar de caixes és només la punta de l’iceberg del canvi de consums. Les caixes són cada vegada més utilitzades, i això significa, que les compres en línia cada vegada són majors.

Recentment, el president de la Mancomunitat de l’Horta Nord, Fran López, parlava sobre el nou servici de recollida d’escombraries que ha posat en marxa la Mancomunitat. “El servici anirà adaptant-se a les necessitats. La fracció de cartó cada vegada més necessita més espai perquè són moltes les caixes que es depositen diàriament”.