L’Ajuntament de Manises estableix una nova jornada de treball de 35 hores setmanals per a l’empleat públic del municipi
L’Ajuntament de Manises ha aprovat noves mesures per millorar la situació en la qual l’anterior equip de govern havia deixat a l’empleat públic del municipi, tenint en compte, per una banda, la seua jornada laboral i, per altra, la retribució del personal que es troba de baixa temporalment. “Gràcies a la gestió municipal i l’acompliment dels objectius d’estabilitat pressupostària i deute públic i de despesa, hem recuperat els drets laborals que l’anterior govern va enderrocar, tractant d’aconseguir una situació laboral que responga més específicament a les seues demandes i necessitats”, ha explicat Manuel Gutiérrez, regidor de Recursos Humans de l’Ajuntament de Manises.
En concret, l’Ajuntament ha establert una nova jornada de treball de 35 hores setmanals (sense reducció salarial), dues hores menys de les que fixava els Pressupostos Generals de l’Estat per a l’any 2018. Des del punt de vista del regidor, la mesura permet afavorir la conciliació familiar i aconseguir un escaló més en la lluita pels drets i deures dels treballadors.
La segona mesura que ha pres l’equip de govern es refereix a les condicions dels empleats en situació d’incapacitat temporal. A partir d’aquest proper any, el personal funcionarial, eventual o laboral, que estiga de baixa temporal rebrà el cent per cent de la seua nòmina durant els mesos que es trobe en aquesta situació. “Aquesta nova mesura busca reduir la vulnerabilitat i la precarietat a la qual es pogueren enfrontar les persones que es troben en aquesta situació, servint igualment com a exemple a totes les empreses i institucions que vetlen per aconseguir unes condicions dignes per als empleats”, conclou Manuel Gutiérrez.