À Punt aconsegueix al novembre rècord històric d’audiència amb 2.769.000 espectadors
À Punt registra un 5,7% de quota en la programació en directe de novembre marcada per la DANA
El web i les xarxes socials marquen xifres de rècord amb un milió d’usuaris i més de 71 milions de reproduccions de vídeos en xarxes socials
Un total de 2.769.000 espectadors han sintonitzat la televisió valenciana durant el mes de novembre per a conéixer les últimes notícies, fet que marca un rècord històric des que van començar les emissions, el juny del 2018.
À Punt ha registrat a novembre un 5,7% d’audiència mitjana quant a programació en directe. En total, la radiotelevisió valenciana ha retransmés 337 hores de directe incloent-hi informatius de totes les franges, rodes de premsa institucionals amb motiu de la DANA i els magazins Bon Dia, Comunitat Valenciana i En directe, entre d’altres.
Així doncs, À Punt ha tancat novembre amb un 4,4% de quota i iguala el rècord històric mensual que va aconseguir el març del 2023. Estes xifres venen marcades per la cobertura que ha fet de la DANA. Des del minut u de la tragèdia que va assolar València, totes les finestres de la radiotelevisió pública es bolcaren en oferir informació actualitzada i ser l’altaveu dels pobles afectats. Durant les primeres setmanes, la programació en directe es va allargar fins a dèsset hores diàries ininterrompudes per a estar present en tots els municipis.
La ciutadania demanava informació constant, veraç i rigorosa del que estava passant, i els equips d’À Punt van ser els primers a arribar a molts punts de la tragèdia. De fet, el consum de televisió a la Comunitat Valenciana ha crescut un 16% la setmana de la DANA respecte a les setmanes anteriors del mes d’octubre.
Durant el mes de novembre, la ciutadania ha seguit principalment per À Punt la informació sobre la riuada. Les emissions més vistes del mes han sigut les rodes de premsa especials amb motiu de la DANA, amb un 18,9% de quota; i l’NTC migdia, amb un 11%, és el programa més vist, seguit de l’Oratge (6,7%)
El dia 1 de novembre, À Punt és la segona cadena més vista a la Comunitat Valenciana amb un 12,5% d’índex d’audiència, només superada per Televisió Espanyola i per davant d’Antena 3, T5, La Sexta i Cuatro. Este dia, Les notícies del matí registra un 17% de quota de pantalla amb 196.000 persones i el magazín Bon Dia, Comunitat Valenciana un 23,9% amb 428.000 persones.
Informació actualitzada minut a minut en web i xarxes
Per la seua banda, el web i les xarxes socials d’À Punt van apostar per transmetre informació de servei públic d’avisos, incidències i maneres de col·laborar per a ajudar les víctimes. Així mateix, també van fer un seguiment de la catàstrofe amb l’actualització constant minut a minut de la riuada i de les conseqüències. Les xifres van ser de rècord amb un milió d’usuaris en web i apps i més de 71 milions de reproduccions de vídeos en xarxes socials, principalment a través dels canals d’Instagram i TikTok
Un mes després del desastre, la DANA i les seues conseqüències ja no estan d’actualitat i molts mitjans de comunicació han deixat d’informar-ne diàriament, però À Punt continuarà fent-ho des de tots els vessants de les conseqüències d’esta dramàtica situació.