À Punt consolida el seu lideratge informatiu a les xarxes socials
Els mitjans públics encapçalen els rànquings d’audiències en Tiktok i Instragram amb una estratègia per acostar la informació de proximitat i en valencià als més joves
À Punt és el mitjà de comunicació valencià amb més seguidors en Instagram i en Tiktok, les xarxes socials preferides pels més joves. La radio televisió pública valenciana suma ja 150.000 seguidors en Instagram i 68.000 en TikTok, i el compte informatiu d’À Punt Notícies lidera el rànquing d’engagement dels mitjans valencians, tant en Instagram com en X, l’antiga Twitter.
Estes dades no són casuals sino que responen a l’estratègia d’À Punt per a traslladar els continguts de la televisió, la ràdio i el web a les xarxes socials. Com explica Ivan Esteve, director d’Informatius, “amb la intenció de connectar amb un públic jove que s’informa majoritàriament, i de vegades quasi en exclusiva, a través de les xarxes socials”. Esta aposta es fonamenta en la creació de continguts de proximitat, de servei públic i en valencià, tant amb vídeos verticals com carrusels explicatius i directes. Això li ha permés a À Punt multiplicar per 3,4 l’audiència en Tiktok en els últims dos mesos, amb un total de 5,1 milions de video views. Pel que fa al canal de Instagram, l’increment ha sigut d’un 17% durant el mateix període amb un abast de 1,7 milions de comptes i 5,5 milions de video views.
TikTok i Instagram son les plataformes estratègiques per al departament Digital d’À Punt Notícies, ja que permeten arribar a unes audiències molts joves que no estan acostumades a consumir televisió i ràdio lineal. Amb l’ajuda dels periodistes especialitzats de la redacció, l’equip digital elabora a diari contingut específic per a estes xarxes socials de format verticals (vídeos, carrusels i directes), traslladant allí totes les notícies que obrin cada edició dels informatius de la ràdio i de la televisió pública. El cap de Digital d’À Punt, Javier Lifante, explica que “la nostra fortalesa són els continguts de proximitat, els que passa als nostres pobles i ciutats, perquè ens afecten directament i, per tant, generen una major interacció”.
Per a la radiotelevisió pública valenciana, el lideratge informatiu en les xarxes socials és una inversió a llarg termini, que pretén fidelitzar audiències joves i locals: “és important que els joves valencians també diguen això de ‘ho he vist en À Punt’, encara que no es referisquen a la tele sinó a les xarxes socials”, conclou Ivan Esteve, cap d’Informatius. À Punt va tancar el mes de febrer amb un total de 22 milions de video views i 42 milions d’impressions en els comptes d’À Punt Mèdia, À Punt Notícies, À Punt Oratge i À Punt Esports.