Alaquàs promocionarà els seus atractius amb la nova marca «Turisme Horta Sud»
El municipi d’Alaquàs compta amb un important patrimoni no sols monumental encapçalat pel Castell-Palau sinó també amb un ric llegat de tradicions, festes, música i gastronomia sempre obertes al món.
«Turisme Horta Sud» és la nova marca amb la qual la Mancomunitat promocionarà els atractius dels 20 municipis de la comarca, entre ells el d’Alaquàs. Aquesta nova línia d’acció en matèria de turisme està integrada al pla estratègic que la corporació comarcal va aprovar en 2019 i servirà a més per a estimular «el sentit de pertinença» a l’Horta Sud. Així ho explicava la Presidenta de la institució comarcal Eva Sanz i el diputat provincial de Turisme, Jordi Mayor durant la presentació oficial de la iniciativa el passat dimecres 24 de març.
A la cita, a la que també van assistir els alcaldes i alcaldesses dels 20 municipis, es va donar a conéixer a més la campanya «Prop de tu», un recorregut audiovisual pels 20 municipis des de la vessant monumental, gastronòmica, de rutes naturals o de tradicions. Al vídeo, es posa en valor la importància d’elements patrimonials i culturals com és el Castell d’Alaquàs així com els principals elements patrimonials de municipis com Picassent, Albal, Silla, Torrent, Beniparell, Manises, Aldaia, Paiporta, Catarroja, Massanassa, Alfafar, Silla, Xirivella, Quart de Poblet, Torrent, Benetússer i Mislata .https://youtu.be/H1kAzu2g410
D’altra banda i de manera paral·lela, la Mancomunitat avançava que en breu posarà en marxa la iniciativa #20anys20pobles amb la qual es pretén celebrar dues dècades del Museu Comarcal Josep Ferrís March i convertir-ho en una eina més de promoció per als municipis de la comarca. Durant una setmana cada poble disposarà d’una sala del Museu on instal·lar una xicoteta mostra de la seua història, costums, festes i patrimoni artístic o cultural. A més, el Museu organitzarà el dissabte corresponent a la setmana una ruta turistic-cultural pel municipi en qüestió.