Alboraia acudeix a Gastrònoma i mostra les possibilitats culinàries de l’orxata artesana
El Club de producte ‘Alboraia – Artesans de l’Orxata’ ha presentat dues propostes singulars que tenen l’orxata artesana com a protagonista en la nova edició de Gastrònoma, el certamen gastronòmic que s’està celebrant del 12 al 14 de novembre en Fira València. La marca, impulsada per l’Ajuntament d’Alboraia, és present en el certamen de la mà de València Turisme, i ofereix també degustacions gratuïtes als visitants, a més d’informació sobre la zona i la coneguda beguda.
En l’Espai Gastronòmic de la Diputació de València, el xef José Montanejo ha oferit un «Berenar a la Caseta» amb orxata artesana del club de producte servida amb rosquilletes, una oda als berenars de la seua infància. El cuiner i formador Lluís Penyafort ha convidat a descobrir les possibilitats que ofereix l’orxata en l’elaboració de plats salats amb un ceviche de llobarro amb llet de tigre d’orxata artesana i un curri verd de pollastre amb orxata artesana.
La inclusió de l’orxata artesana en elaboracions gastronòmiques salades és cada vegada més comuna en les cuines professionals valencianes, un objectiu que pretén reforçar a escala internacional l’Ajuntament d’Alboraia, portant l’experiència turística de l’orxata artesana a nous nivells.
‘Alboraia – Artesans de l’orxata’
El club de producte ‘Alboraia – Artesans de l’orxata’ reuneix 35 membres de 20 empreses diferents situades tant dins com fora del municipi d’Alboraia i que ofereixen productes i experiències turístiques que incorporen l’orxata artesanal en les seues propostes. L’objectiu d’aquesta nova marca, que inclou restaurants, comerços, esdeveniments, allotjaments i serveis, és posicionar la localitat d’Alboraia com el bressol de l’orxata i destinació turística de referència en l’elaboració artesana i de qualitat d’aquesta benvolguda beguda, un lloc extraordinari on descobrir el procés artesanal de transformar la xufa en orxata que desenvolupa el Gremi d’Orxaters.