Alcàsser agilitza l’atenció en Serveis Socials amb l’augment de personal

L’Ajuntament d’Alcàsser manté la seua aposta ferma per la millora dels Serveis Socials, com un dels pilars clau del govern municipal. Així, gràcies a l’augment de la plantilla, que ha passat de 4 a 15 persones treballadores, s’ha aconseguit «no només agilitzar l’atenció i la valoració de cada cas, sinó resoldre casos que estaven enquistats des de fa anys, creant una estructura de Serveis Socials més ràpida i transversal», ha assenyalat l’alcaldessa d’Alcàsser, Eva Zamora.

 

Cal recordar que, fa un any, l’àrea de Serveis Socials es reforçava, a més, amb la incorporació d’una psicòloga a jornada completa per a atendre persones adultes. Una incorporació que, com explica Zamora, «era més que necessària per a oferir a la població eines que els ajuden a superar situacions difícils, i més tenint en compte que la pandèmia de la COVID-19 ha disparat la demanda d’aquest servei».

 

A més, enguany s’ha incorporat la figura de suport jurídic, que dona tant servei d’informació i assessorament a famílies, com a suport a l’equip tècnic quant a legislació i normativa.

 

Després d’aquestes noves incorporacions, l’Ajuntament d’Alcàsser reafirma la seua aposta per oferir uns Serveis Socials de qualitat, capaces de donar una resposta ràpida i efectiva i adaptats a una realitat cada vegada més complexa i canviant. Per a això, s’ha creat un equip multidisciplinari capacitat per a abastar les diferents dificultats que puguen sorgir en les famílies al llarg de tot el cicle vital, treballant sempre de manera coordinada, transversal i en xarxa amb els diferents recursos sanitaris, educatius i dels àmbits policial i judicial i, per descomptat, tenint sempre present l’atenció individualitzada i adaptada a les necessitats de cada persona.

 

De fet, en aquests moments, els Serveis Socials d’Alcàsser compten amb treballadores socials, una educadora social, una persona encarregada d’abordar l’absentisme escolar i els seus factors, una psicòloga especialitzada en atenció a menors i famílies, un psicòleg per a atendre la població en general, assistentes domiciliàries, suport jurídic i personal d’administració per a agilitzar els tràmits i que l’assistència i les ajudes arriben en el menor temps possible.

 

En aquest punt, cal destacar també la labor que des de l’àrea administrativa es realitza per a lluitar contra la bretxa digital donant suport a aquelles persones que ho necessiten en la tramitació online de les diferents ajudes, subvencions i prestacions públiques, com les ajudes al lloguer de la Generalitat, IMSERSO, IMV, entre altres.

 

Així mateix, des de la Regidoria de Benestar Social s’impulsa, cada any, diferents programes d’intervenció, com el dirigit a persones majors o a persones amb diversitat funcional, que tenen com a objectiu millorar les habilitades i la integració de les persones; així com l’Escola de Mares i Pares.