Aldaia fomenta la vida saludable potenciant el comerç local i l’ús social del valencià
Amb la finalitat de fomentar una vida saludable, potenciar el xicotet comerç local i al mateix temps promocionar l’ús social del valencià, l’Ajuntament d’Aldaia, a través de l’Agència de Promoció del Valencià (AVIVA), ha posat en marxa la campanya ‘Del camp a la taula: fruites i verdures en valencià‘.
Es tracta d’una iniciativa dirigida a les botigues de verdures i fruiteries de la població i les parades hortofructícoles del Mercat Municipal d’Aldaia. Per a tal fi s’ha obsequiat amb 200 bosses de paper, de dos grandàries diferents (una gran i altra xicoteta), que els fruiters ofereixen gratuïtament als seus clients per a emportar-se a casa els productes del camp que compren en la seua tenda. En total s’han distribuït 3.000 bosses entre 15 botigues de verdures d’Aldaia.
Les bosses recullen un vocabulari bàsic en valencià de les 37 principals fruites i verdures que podem trobar en les tendes. La campanya compta amb la col·laboració de la Diputació de València i l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València. I per descomptat, amb les tendes de fruites i verdures d’Aldaia.
La campanya coincideix amb les festes de Nadal i Reis, uns dies en què és bo que les fruites i verdures també estiguen ben presents en la nostra taula.