Alfara del Patriarca posa en marxa un projecte per millorar les habilitats socials dels xiquets i xiquetes de la població
L’Ajuntament d’Alfara del Patriarca ha iniciat un projecte per millorar les habilitats socials dels xiquets i xiquetes de la població. Aquesta activitat es desenvolupa dins del col·legi CEIP San Juan de Ribera, i està destinat als escolars de primer a sisé de Primària. Després de diverses quarantenes, i l’aïllament que ha suposat la pandèmia, ha sorgit la necessitat de treballar amb els menors aspectes com l’autoestima, l’empatia i tot el relacionat amb les interaccions socials que s’han vist afectades durant aquests dos últims anys. Des de l’escola ja s’anava donant suport a tots aquests aspectes, però ara es desenrotlla una sessió addicional cada quinze dies per cada curs gràcies al treball de la integradora social del consistori.
El projecte transcorrerà de febrer a juny i en ell es desenvolupen les habilitats socials a través de dinàmiques individuals i de grup, role playing, i ferraments d’aprenentatge actiu, per tal de motivar i despertar l’interés de l’alumnat. De forma pràctica i amena es milloren les competències essencials, així com les relacions interpersonals, amb el fi de resoldre conflictes als quals es poden enfrontar en el seu dia. “L’objectiu és treballar aptituds com l’empatia, l’escolta activa, resolució de problemes, estils comunicatius, treball en equip o capacitat d’adaptació”, explica Chelo Esteve, integradora social.
Marisa Almodóvar, alcaldessa d’Alfara del Patriarca, recorda la importància de les habilitats socials per al dia a dia i el desenvolupament personal. “Amb les limitacions de les interaccions socials per la pandèmia, les habilitats socials s’han vist minvades i ha afectat grans i menuts”, apunta Almodóvar. Per la seua part, Jaume Martínez, regidor d’Educació, senyala: “Cal treballar les habilitats socials i les emocions per evitar problemes futurs i gaudir de les relacions interpersonals i tindre una bona convivència entre tots i totes”. Martínez ha destacat, per altra banda, la bona coordinació entre l’ajuntament i l’escola amb activitats i tallers que reforcen tant les habilitats socials com artístiques, i culturals, a més es fomenta el respecte al medi ambient, dins del projecte de l’escola d’aquest any.