Catarroja afronta la regeneració urbana del seu nucli antic amb una inversió de 4 milions d’euros

Catarroja afronta el futur amb la regeneració urbana del seu nucli antic, i en concret, de les places i carrers que articulen el barri de Les Barraques. El consistori ja disposa d’un pla director d’actuacions que defineix com serà la trama urbana per als pròxims anys.

 

El pla preveu crear un conjunt unitari interconnectat amb activitat, caràcter i qualitat urbana, que potencie la mobilitat sostenible, les zones verdes i l’ús prioritari dels vianants. La intervenció afectarà a les places Vella, Pintor Ribera, Llotgeta i El Port, així com als carrers adjacents.

 

L’espai per a les persones

 

Segons el document, es pretén “revitalitzar la zona i destinar principalment l’espai públic a les persones”. Per això, es planteja “una regeneració urbana general” amb la creació d’espais amb prioritat per als vianants.

 

Segons les enquestes realitzades, el veïnat del barri de les Barraques considera necessària “la revitalització i regeneració de la zona. “La mobilitat general del barri de Les Barraques s’ha de fonamentar pels usos no motoritzats”, ja que “les dimensions dels carrers i places i la necessitat de revitalitzar la zona, encaminen les actuacions cap a un barri on l’ús del vehicle privat siga exclusiu de residents, comerciants i vehicles d’emergència”, s’afegeix a les conclusions.

 

Una inversió de 4 milions d’euros

 

El Pla director, que inclou estudis de mobilitat i alternatives urbanes, preveu una licitació del projecte amb un import de més de 4 milions d’euros. L’actuació està prevista en tres fases.

 

La primera, la transformació parcial en zona de vianants; la segona, la reurbanització de carrers “amb una calçada central de 3 metres i voreres d’amplària variable al mateix nivell que la calçada, però diferenciades per altres colors”; i la tercera, la intervenció i reorganització de les places” del barri. En l’estudi també es potencia la creació de “noves àrees de jocs i zones verdes” per a millorar la qualitat de la trama urbana, ja que “en molts casos els vianants no disposen de plataformes adequades ni reservades, perquè les voreres, en cas d’existir, no disposen de l’amplària suficient, i en altres casos la presència d’obstacles, ofereix condicions de seguretat deficitàries”.

 

El consistori també preveu l’ús d’aparcaments públics disuasoris en els voltants de la zona “a unes distàncies inferiors als 10 minuts a peu”.

 

Comentarios: 0

Su dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *