‘Zoom’: comerç electrònic o tradicional?
L’espai de reportatges d’investigació d’À Punt analitza la riquesa, necessitats i condicions nascudes de l’e-commerce.
L’última setmana de novembre dona el tret d’eixida a un dels períodes anuals de major consum. Comença el 24 de novembre amb el Black Friday i acaba el dia 27 amb el Cyber Monday. Però, com es duen a terme totes aquestes compres? Tendim més a anar fins a la botiga física o preferim el comerç electrònic? La resposta a aquestes preguntes, en el reportatge d’investigació de Zoom aquest dilluns 27 de novembre a les 22:00 hores.
S’estima que la despesa per persona durant aquest període ronda els 284 euros. A què es destinen eixos diners? À Punt, la radiotelevisió valenciana, revelarà en el pròxim episodi de Zoomquins són els productes més comprats.
El comerç electrònic no ha parat de créixer. De fet, aquesta forma de consum va augmentar un 31% el 2022 en comparació amb l’any anterior. I des que ha començat el 2023, ja ha superat els 70.000 milions de facturació. Aquesta riquesa arriba a tots per igual? És tan rendible per a les empreses com per als empleats?
L’equip de Zoom entrevistarà treballadors repartidors de les principals plataformes de comerç electrònic per a donar resposta i revelar quines són les condicions laborals en les quals treballen.
Per definició, si hi ha algú que guanya, hi ha algú que perd i el perdedor és el comerç tradicional. Nombrosos establiments tradicionals han baixat la persiana i això ha canviat la fisonomia dels nostres pobles i ciutats. La divisió està servida: comerç electrònic o tradicional?
Després, segon capítol de ‘Generación porno’
À Punt emetrà després “Víctimes de la seua època”, el segon capítol de la sèrie documental Generación porno, on s’analitza la hipersexualització de l’oci dels més joves: lletres de cançons en les quals el protagonista és el sexe, videoclips protagonitzats per imatges en les quals les dones són tractades com a objectes sexuals i videojocs en els quals el sexe és present com un element principal.