Compromís celebra que Puerto Mediterráneo admeta les irregularitats que la coalició ja va denunciar al 2012
Des de Compromís per Paterna el seu portaveu municipal, Juanma Ramón, ha manifestat que ja en els primers plànols i càlculs consultats el 2012 es feia evident el «pelotasso» que suposava Puerto Mediterráneo. Tots els coeficients urbanístics, reserves de sòl dotacional, comput de superfícies, etc. estaven encaminats a beneficiar de manera exagerada al promotor. Esprement al màxim la superfície i augmentant l’aprofitament urbanístic per tal de garantir el màxim possible de benefici.
El projecte de l’empresa britànica incomplia la Llei de carreteres de 1991. Una llei que reserva uns metres (50-100) a la vora de les autovies, per tal de garantir la seguretat vial i futures ampliacions. Puerto Mediterráneo pretenia urbanitzar fins a la mateixa vora de la CV35 i admet, a més, que en cas d’haver de complir la llei «reduirien la superfície en un 12% la qual cosa faria inviable el projecte».
L’organització d’esquerres porta denunciant des que es presentà el projecte, que este assegurava els seus beneficis botant-se el compliment de la llei. «Una llei que sí que hem de complir la resta de ciutadans i ciutadanes» ha recalcat el portaveu de Compromís per Paterna.
De fet aquest incompliment legal va ser causa d’al·legació per part de la coalició valencianista als dos processos d’exposició pública, sense que reberen cap resposta per part de l’empresa aspirant a promotora.
Per a Compromís és evident que els promotors coneixien esta exigència legal i l’obviaven des de 2012. Ja que a l’Informe de Compatibilitat emés per la Generalitat es recull un expedient del 9 de gener de 2012 de la Secretaria Autonòmica d’Infraestructures i Transports de la conselleria dirigida per Bonig on s’establia que: «se aplicará la ley 6/1991 de carreteras en cuanto a las zonas de protección de las mismas» fent referencia als 100 metres de reserva de la CV35. Tot i això, el projecte ha estat exposat al públic en dos ocasions, sense que la conselleria dirigida per l’actual presidenta del PP valencià els obligara a acatar la llei i modificar-lo.
«Ara el promotor llança balons fora amb construcció del tramvia i els cabalatges amb Sacyr, mentre el Ministeri de Foment i la Conselleria es limiten a reiterar, detallar i desenvolupar els informes contraris de 2012 que no varen ser considerats per la Conselleria, quan governava el PP, declarant Puerto Mediterráneo com a Actuació Territorial Estratègica. Algú, o alguna, haurà d’explicar per què es va continuar amb la tramitació passant per alt estes irregularitats contràries a la llei».