Compromís per Foios reclama una millor atenció dels bancs amb la campanya 0% d’Interès
Dijous passat, Compromís per Foios es va sumar a la campanya ‘0% d’Interès’ que ha posat en marxa la coalició valencianista, per denunciar el tancament d’oficines bancàries i la reducció de l’atenció presencial dels bancs i reivindicar una banca que «pose les persones al centre, amb més presencialitat, un tracte més humà, més oficines i caixers als pobles i aturar els acomiadaments dels treballadors mentre tinguen beneficis milionaris».
La plaça del poble de Foios ha estat el punt de reunió on Sergi Ruiz, alcalde de Compromís, i Graciela Ferrer, Diputada a les Corts Valencianes, han portat a terme l’acció, amb explicació a la ciutadania de la campanya i el repartiment de fullets. És justament en la Plaça del Poble on hi ha l’oficina de Caixabank, que ha absorbit recentment Bankia, la qual també comptava amb unes oficines al poble i que ha tancat després de la fusió. Tots dos han explicat les propostes per aconseguir una banca al servei de les persones.
Sergi Ruiz ha recordat que rescatar els bancs «ens ha costat més de 100.000 milions d’euros en els pitjors moments d’una gran crisi econòmica» i ha retret que «ara que estan guanyant xifres astronòmiques, no només no han tornat aquests diners sinó que es maximitzen els beneficis a costa de la ciutadania». De fet, ha assenyalat que han fet fora al carrer 100.000 treballadors des del 2008 i han tancat prop de 3.000 oficines en els últims anys.
«Se’ns va assegurar que es tornarien els diners del rescat bancari, i no només no ha sigut així, sinó que han multiplicat els seus beneficis, mentre donen l’esquena a la ciutadania, no ens atenen presencialment, amb les dificultats que això comporta especialment a les persones majors, et fan fer cues, o limiten molt l’horari», ha criticat Ruiz.
Per la seua part, Graciela Ferrer ha detallat les propostes de Compromís en aquest sentit, les quals passen per una regulació que obligue els bancs a atendre tota la ciutadania, establint-se com a servei públic universal. «Aquesta protecció de les persones usuàries s’ha de fer a través de la llei de consum, tant a nivell autonòmic com estatal», ha reclamat.
En aquest sentit, ha explicat que les propostes inclouen augmentar l’atenció presencial, ampliar els horaris d’atenció i garantir un servei accessible per a tothom. A més, proposen la creació d’una banca pública valenciana que es podria posar en marxa a través de l’Institut Valencià de Finances (IVF), del qual ha destacat que ha estat «un puntal» per a les empreses en la recuperació econòmica, demostrant que podria ser-ho també per a la ciutadania en general en forma de banca pública valenciana».
La campanya també compta amb un lloc a internet a l’adreça zerointeres.com i un vídeo explicatiu per a les xarxes socials, a més d’iniciatives parlamentàries i als ajuntaments.