Compromís Xirivella exigeix més autobusos i tren gratuït per a reduir les aglomeracions en el transport públic
Compromís per Xirivella ha proposat a la resta de grups la presentació d’una moció conjunta per a exigir dues mesures que contribuïsquen a reduir les aglomeracions (i, per tant la possibilitat de contagis) que cada matí es produeixen en els autobusos que unixen esta ciutat de l’Horta Sud amb València.
D’una banda, demana a l’Autoritat de Transport Metropolità de València que exercisca la seua autoritat per posar en marxa de manera urgent les mesures necessàries per a augmentar la freqüència de pas dels autobusos que presten el servici de transport públic a Xirivella, per a reduir les aglomeracions que s’hi produeixen, per a controlar l’aforament i per a reforçar les mesures de prevenció davant el risc de contagi per COVID-19.
D’una altra, la moció insta Renfe i el Ministeri de Transports a implantar de manera urgent la gratuïtat de la línia C-3 de tren, almenys mentre dure la situació de pandèmia, i a incrementar les freqüències del servici.
“És intolerable que, en una situació crítica com la que vivim, els autobusos que passen per Xirivella vagen atestats de gent cada matí, amb el consegüent risc de contagi, i al mateix temps els trens vagen pràcticament buits”, critica Ricard Barberà, portaveu de Compromís per Xirivella. “A Xirivella tenim molts problemes amb el transport públic: és car, insuficient en les hores punta, poc accessible… i ara, amb la pandèmia, també és perillós. Cada dia centenars de xirivellers i, sobretot, xirivelleres, pugen a l’autobús amb por, conscients que no podran guardar les distàncies de seguretat mínimes i que la mascareta resulta una protecció insuficient en estos casos”, explica Barberà.
Segons Compromís, és urgent reforçar el servici d’autobusos i controlar l’aforament. A més, consideren que la gratuïtat de la línia C-3 incentivaria l’ús del tren i això ajudaria a repartir el flux de viatgers cap a València i reduir les aglomeracions, de manera que pot ser una mesura complementària al necessari augment de les freqüències de pas de l’autobús.
Com assenyalava la moció que, a iniciativa de Compromís, va aprovar el Ple de Xirivella el passat mes de setembre, la línia C-3 presenta múltiples deficiències que caldria resoldre: és lenta, ofereix poques freqüències, és cara, poc accessible, no té integració tarifària amb la resta del transport metropolità, etc. i, per això té un ús molt reduït. “Som conscients de les deficiències del servici i continuem reivindicant la modernització de la línia de tren, però en estos moments tan crítics la prioritat és parar la pandèmia, i, en este sentit, promoure l’ús de la línia C-3 pot ser una ferramenta ben útil per a aconseguir que el transport públic de Xirivella siga més segur”, considera Barberà.