Primer Dia Mundial de la Paella per a promocionar València com a destinació turística gastronòmica

Es llegirà una declaració institucional a la Plaça de l'Ajuntament

El 20 de setembre serà conegut oficialment com World Paella Day i tindrà una etiqueta pròpia, #worldpaelladay. El logo d’esta cita gastronòmica consistix en una paella, l’interior de la qual té els colors de la Senyera i el blau turquesa del mar Mediterrani, disposats de manera que tracen el número 20. Durant esta jornada tindran lloc diferents activitats a la plaça de l’Ajuntament, on es llegirà una declaració institucional i s’oferirà un espectacle de ‘showcooking’ amb nou paelles arribades de diferents punts geogràfics de València, Alacant i Castelló. A la vesprada hi haurà música en directe i animacions audiovisuals.

El secretari autonòmic de Turisme i responsable de l’Agència Valenciana del Turisme, Francesc Colomer, ha definit la paella com a «l’epicentre de la tradició gastronòmica de València» i «un element vertebrador de la gastronomia de la Comunitat Valenciana». Colomer ha afegit que «des d’una perspectiva turística, la paella és un element clau per posicionar València i la Comunitat Valenciana com a destinació gastronòmica i de referència de la dieta mediterrània en l’àmbit nacional i internacional, així com per posar en valor l’horta i la riquesa agroalimentària de la regió i articular una atractiva i extensa agenda anual d’esdeveniments gastronòmics amb la implicació del conjunt dels agents del sector».

Per la seua part, el director general de Turespaña, Héctor Gómez, ha donat «la benvinguda a esta excel·lent iniciativa» i ha destacat «la importància que ostenta la paella com a un dels plats que millor definix l’essència de la cuina espanyola i la seua vinculació amb la dieta mediterrània». Gómez ha explicat que des de Turespaña es donarà suport a la celebració del Dia Mundial de la Paella amb diverses acciones culinàries de promoció a Londres (Regne Unit), Milà (Itàlia), Utrecht (Països Baixos), Tòquio (Japó), Shangai i Guangzhou (Xina), Buenos Aires (Argentina), Sao Paulo (Brasil), Miami (Estats Units), París (França) i Estocolm (Suècia). A Milà està prevista una masterclass a càrrec del cuiner valencià Nacho Romero, mentre que a Oslo i Moscou s’elaborarà una paella per a cinc-centes i mil persones, respectivament. A més, la campanya turística SpainIn10Sec inclou un vídeo de Plácido Domingo disfrutant d’una paella a Xàbia (Alacant) i la campanya Spain Is Part of You conté un visual amb la paella com a protagonista.

La iniciativa compta amb la participació de diferents institucions públiques i privades, entitats i professionals del sector, com ara la Federació Empresarial d’Hostaleria de València, la Denominació d’Origen Arròs de València, Wikipaella, el Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca, el Club de Caps de Cuina i Paella Today, entre d’altres.

UN DELS PLATS MÉS BUSCATS A INTERNET

La paella és el plat més buscat en Internet a Espanya i el quart a tot el món, segons l’Estudi Internacional de la Paella d’Originalpaella.es i l’Escola d’Arrossos i Paella Valenciana, superant els espaguetis, les hamburgueses, el cuscús o els sàndwitxs.

Junt amb el World Paella Day, que serà l’acte central el pròxim dia 20, s’han programat altres activitats durant el mes de setembre, coincidint amb la sega de l’arròs: el Concurs de Paelles de Sueca, el Congrés de la Paella, la Festa de la sega de l’arròs i les Jornades de l’Arròs Made in CV.

Comentarios: 0

Tu email no será publicado. Los campos requeridos estan marcados con *