Educació xifra en vora un 60% el seguiment de l’alumnat dels centres educatius no universitaris a la vaga educativa estatal
Educació xifra en un 59’38% de l’alumnat dels centres educatius valencians no universitaris que han secundat la vaga educativa estatal. Cal destacar que les xifres que s’aporten sobre el seguiment o no de la vaga per part de l’alumnat dels centres educatius no universitaris amb les quals compta la Conselleria és sobre 873 centres dels 2.662 existents.
Pel que fa l’alumnat d’Infantil, Primària, ESO, Batxillerat, FP i altres ensenyaments no universitaris de centres sostinguts amb fons públics, la informació que s’aporta és sobre els centres que han informat. Per comarques les d’Alacant compten amb un 57’84% del seguiment, les de Castelló amb un 52’53% i les de València amb un 62’52%.
Pel que fa a l’alumnat de les escoles el seguiment de la vaga per comarques ha estat:
Seguiment de la vaga de l’alumnat de les escoles a les comarques d’Alacant: 46,53%
Seguiment de la vaga de l’alumnat de les escoles a les comarques de Castelló: 40’91%
Seguiment de la vaga de l’alumnat de les escoles a les comarques de València: 48’86%
Pel que fa a l’alumnat dels instituts el seguiment de la vaga per comarques ha estat:
Seguiment de la vaga de l’alumnat dels instituts a les comarques d’Alacant: 68’56%
Seguiment de la vaga de l’alumnat dels instituts a les comarques de Castelló: 60’45%
Seguiment de la vaga de l’alumnat dels instituts a les comarques de València: 78’07%
Educació xifra en un 13% el seguiment del professorat valencià a la vaga educativa. Pel que fa al professorat d’Infantil, Primària, ESO, Batxillerat, FP i altres ensenyaments no universitaris de centres sostinguts amb fons públics, per comarques les d’Alacant compten amb un 12% del seguiment, les de Castelló amb un 13% i les de València amb un 13’5 %
El conseller d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, ha declarat que «la Generalitat està al costat de les reivindicacions de la comunitat educativa valenciana i treballem des de les institucions per derogar la LOMQE, revertir les retallades del passat, augmentar les plantilles docent i potenciar l’estabilitat, hem augmentat el pressupost destinat a educació, hem creat diferents beques educatives que potencien la igualtat d’oportunitats i treballem cada dia amb la comunitat educativa valenciana per reconstruir el nostre sistema educatiu després d’anys molt obscurs».
Alhora el responsable autonòmic d’Educació ha volgut fer èmfasi en què «derogar la LOMQE no és un caos, el caos és la LOMQE en sí i derogar-la asseguraria la tranquil·litat als centres educatius»
Serveis mínims
S’ha marcat la presència física d’una persona responsable membre de l’equip directiu, excloses les activitats lectives. A més, en els centres d’infantil i primària, cal comptar amb un professor o professora per etapa, amb un mínim d’un cada huit unitats. Així mateix, en els centres de secundària obligatòria es compta amb un professor o una professora per etapa, amb un mínim d’un per cada deu unitats. També als centres específics d’educació especial s’ha determinat comptar amb un educador o una educadora per cada cinc unitats i als centres d’ensenyament o d’educació amb internat es prestaran els serveis propis dels dies festius.