El PP del Puig critica «la falta de personal en el Ayuntamiento porque están en clase de valenciano»
«El Ayuntamiento del El Puig de Santa Maria cerrado los jueves por la mañana. Motivo: ir a clase de valenciano». Así es como ha explicado el PP de El Puig la situación en la que se encuentra el Ayuntamiento «todos los jueves, de 8:00 a 9:30 de la mañana». Aseguran que «el Ayuntamiento, solamente está atendido por tres personas debido a que todo el personal está en clase de valenciano».
Afirman que «las áreas de : disciplina urbanística, licencia de actividades, licencias urbanísticas, planeamiento y gestión,. Información catastral, alcaldía, personal, RRHH, secretaría, intervención, tesorería, Agricultura y medioambiente, comunicación, fiestas, obras y servicios, y playas, son atendidas por 3 personas solamente. Es decir, 17 áreas atendidas por 3 personas. Desde el grupo municipal popular pensamos que es una muestra de la gestión poco eficiente y profesional del actual equipo de gobierno(PSOE- Compromis)».
Para el PP «ante todo debe de primar la atención al ciudadano y después la formación del personal porque todo es compatible si se gestiona de forma profesional y eficaz».
Por su parte, desde el equipo de gobierno han explicado que «des del principi de la legislatura l’actual equip de govern de l’Ajuntament del Puig ha fet una aposta clara per potenciar la nostra llengua autòctona, tantes vegades minorada a l’administració anterior del PP, donat que mai dugueren a terme les directrius que s’aprovaren al crear l’Agència Municipal de Promoció del Valencià. Per la qual cosa tenim la voluntat de dedicar tots els recursos necessaris per poder atendre, tant de forma oral com per escrit, en les dos llengües oficials de la Comunitat Valenciana, tot i atenent al que serà la nova Llei de la Funció Pública de la Generalitat Valenciana, on es contemplarà, de manera essencial, el requisit lingüístic per a empleats públics.
Així doncs, este Ajuntament, dins del pla de formació del seu personal ha programat, a partir de l’1 de febrer, un curs per a formar el funcionariat i reciclar-lo en els coneixements del valencià.
Al present curs estan assistint majoritàriament treballadors/res de l’àrea administrativa, però la intenció és que en successives ocasions puguen ser partíceps també treballadors municipals d’altres categories laborals.
Actualment el curs es realitza els dijous, de 8 a 9’30h, de manera que afecte el mínim possible l’atenció al ciutadà, que comença a les 9, i que puga estar dins l’horari de treball, tal i com tenen dret els empleats públics. En cap cas, l’ajuntament queda buit o desatés ja que hi ha representació personal suficient».