Els centres educatius de Paiporta encapçalen diversos projectes d’innovació educativa

La Conselleria d’Educació els concedeix fins a 21.000 euros per a la realització d’aquests projectes al llarg del curs 2019-2020


Els instituts La Sénia i Andreu Alfaro i el col·legis Lluís Vives, Rosa Serrano i La Inmaculada de Paiporta es troben al capdavant de la innovació educativa i la investigació docent al nostre municipi. Fins a sis dels projectes que aquests centres desenvolupen han rebut diverses subvencions de la Conselleria d’Educació per a la seua realització per un total de 21.600 euros.
«Paiporta és el segon municipi quant al nombre total de projectes presentats per a aquestes ajudes. A més, la pràctica totalitat de les nostres escoles i instituts porten endavant algun tipus d’iniciativa en aquest sentit, el que ens parla molt i molt bé de la proactivitat i dinamisme dels equips docents així com del nostre alumnat. Podem estar molt orgullosos i satisfets de la seua tasca», ha afirmat Alejandro Sánchez, regidor d’Educació.


Incorporar pràctiques transformadores, millorar els processos d’aprenentatge i ensenyament, promoure actituds positives en front del canvi o crear nous espais i noves experiències són només alguns dels beneficis que aporten aquests projectes. Es tracta d’iniciatives que inclouen l’art, el treball de la paraula oral i escrita, activitats lúdiques i esportives o l’apadrinament i ajuda mútua.
«Amb l’impuls econòmic que suposen aquestes subvencions els centres podran tindre nou material, reforçar les seues activitats i programes i en definitiva continuar treballant en noves pràctiques educatives que siguen didàctiques, participatives i que formen en valors», ha afegit el regidor.


Projecte  «Cor i Big Band a La Sénia» IES La Sénia
Alumnat i professorat del centre participa en la iniciativa del Departament de Música per a formar un cor que col·labora amb altres cors d’adults com el Cor de la Unió Musical de Paiporta.
Els beneficis que aporta la música són múltiples i variats: s’augmenta el cercle d’amistats, es millora la convivència i també la salut quant a l’ànim o per exemple d’augment de la capacitat pulmonar.


Projecte  «+ Paraules – Pantalles» IES La Sénia
Al voltant d’una trentena de membres del professorat del centre i 200 alumnes participen en aquest projecte que pretén millorar les competències emocionals i fomentar el valor de la paraula, fent que els més joves alcen el cap de les pantalles de mòbils i tablets. S’inscriu dins del projecte d’acompanyament Pigmalió, on estudiants de tercer i quart d’ESO, Batxillerat i Formació Professional tutoritza, ajuda i acompanya a alumnat de primer i segon d’ESO.


Projecte  «Patis actius», IES Andreu Alfaro
Busca una alternativa d’oci a l’hora del pati més enllà del futbol. Amb la col·laboració del professorat s’ofereix una quinzena de tallers i esports, fins a quatre per poder triar diàriament, d’escacs, dansa, percussió, tenis de taula, ajuda entre iguals en matemàtiques o anglés. En definitiva, es millora la convivència i la implicació de l’alumnat al temps d’oci.


Projecte  «Som Escola» CEIP Lluís Vives
Es crea un vincle entre alumnes de quart de primària amb els de tres anys com a padrins lectors que es perllonga fins a sisé curs i, en el cas dels menuts i menudes, els cinc anys. Com a activitat incorporada a la planificació curricular del centre les parelles comparteixen diferents activitats de lectura, redacció, representacions teatrals i d’altres pràctiques educatives de foment de la lectura. Aquesta relació d’apadrinament s’estén també a altres eixides i activitats socioculturals.


Projecte  «Responsabilitat compartida, convivència positiva» CEIP Rosa Serrano
Concep l’educació com un projecte educatiu de tots i totes en el qual s’ha d’implicar tota la comunitat educativa, des de docents a famílies i alumnat. A través d’una activitat participativa inicial basada en els desitjos d’aquest teixit educatiu sobre què volen per al seu centre es posen en marxa diverses activitats i programes que tinguen com a eix central l’alumnat, els seus interessos i inquietuds.


Projecte   «Express arts» La Inmaculada
Amb l’expressió artística com a eix vertebrador es treballen les emocions de l’alumnat de primer d’ESO, ensenyant-los a canalitzar l’expressió personal mitjançant la música, la pintura, el vídeo art o la impressió 3D. Per a la seua realització s’implica també a pares, mares i antics alumnes del centre, tot i que el ritme i la iniciativa la marca el mateix alumnat.