EMT elimina el pagament en efectiu i els viatgers i viatgeres hauran d’accedir a l’autobús per la porta central del vehicle
L’Empresa Municipal de Transports de València (EMT) ha decidit reduir el contacte del seu personal de conducció amb les persones usuàries com a mesura de prevenció de la transmissió del coronavirus. D’esta manera, des de demà, dissabte, i fins a nou avís no es vendran bitllets senzills per evitar el contacte directe i els viatgers i viatgeres hauran d’accedir a l’autobús per la porta central del vehicle i validar el seu bitllet.
Estes mesures temporals han sigut consensuades amb el Comitè d’Empresa, el Comitè de Seguretat i Salut d’EMT i l’Ajuntament de València per fer prevaldre la salut de la plantilla i dEe totes les persones usuàries. La decisió s’ha pres tenint en compte les recomanacions de les autoritats sanitàries, que aconsellen mantenir al menys un metre de distancia personal per evitar contagis. Per informar a totes les persones usuàries, hui mateix es distribuirà material informatiu en les marquesines.
Així, tota aquella persona que puge a l’autobús haurà de fer-ho per la porta central i validar el seu abonament -que podrà seguir adquirint en estancs i quioscos- en la màquina validadora. D’esta manera, es pretén separar l’habitacle de la persona que conduïx de la resta de persones passatgeres per reduir el contacte personal. Per això, també s’anul·la la recàrrega online fins a nou avís, ja que la seua activació només funciona en la màquina validadora situada al costat del conductor o conductora. Tot i això, la persona que tinga recàrregues pendents no les perdrà.
L’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) sols oferirà atenció presencial als usuaris i usuàries per a qüestions d’urgència en les seues instal·lacions en Correu Vell que requeriran de cita prèvia, alhora que es reforçaran altres canals d’atenció, com el telèfon, correu electrònic i WhastApp. A més, l’OAC a Colón estarà tancada fins a nou avís i la de la Universitat Politècnica de València no prestarà servici durant la suspensió de les classes.
Amb estes mesures es pretén proporcionar un servici de transport púbic en les millors condicions de seguretat i salut per a la plantilla de treballadors i treballadores d’EMT i per als milers de passatgers i passatgeres que cada dia utilitzen el transport públic.
Estes mesures se sumen a altres de prevenció que ja s’han posat en marxa, com el reforçament de la neteja habitual a l’interior dels autobusos municipals amb la neteja profunda diària de la flota de vehicles d’EMT, especialment a les zones dels autobusos que tenen contacte directe amb les persones (habitacle del conductor, seients barres i agafadors dels seients). També s’ha repartit sabó i paper a cada conductor i conductora per facilitar el rentat de les mans, clau per a evitar contagis del Covid-19.
L’OAC sols oferirà atenció presencial d’urgència i amb cita prèvia, mentre que reforçarà l’atenció a les persones usuàries a través del telèfon, correu electrònic o WhatsApp.