La Generalitat reforça el servici Tourist Info esta Setmana Santa amb 23 oficines i punts d’atenció al visitant addicionals
Turisme Comunitat Valenciana reforça la Xarxa d’Oficines Tourist Info per a la campanya turística de Setmana Santa i Pasqua 2024, per a la qual cosa posa en marxa 23 oficines i punts d’informació turística de caràcter temporal, que acosten l’atenció al turista en les zones de més flux turístic.
D’igual manera, la Generalitat, amb la col·laboració dels ajuntaments adscrits a la Xarxa Tourist Info, amplia els horaris i plantilles d’un gran nombre d’oficines i augmenta el nombre de professionals al capdavant d’estes, per a donar un millor servici esta Setmana Santa.
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha volgut destacar que “este servici addicional, que s’unix a les 241 oficines permanents i més de 20 punts d’informació turística oberts durant tot l’any, es prestarà durant tots estos dies i especialment i de manera singular, del 28 de març a l’1 d’abril, és a dir del Dijous Sant al Dilluns de Pasqua”.
Així mateix, ha assenyalat que “el reforç de la Xarxa Tourist Info esta temporada supera el de 2023, per a donar resposta així al creixement de l’activitat turística”. De fet, ha avançat que “moltes d’estes oficines o punts d’informació Tourist Info romandran obertes ja fins passat l’estiu”.
En este context, Nuria Montes ha recordat les bones xifres de l’activitat turística dels últims mesos a la Comunitat Valenciana, i ha afirmat que “les pernoctacions en els establiments hotelers han crescut prop d’un 20 % en 2024, encadenant mesos consecutius de notable creixement”.
D’igual manera, “el turisme estranger recull resultats històrics enguany, la qual cosa ens convertix en la primera destinació turística espanyola on més creix l’arribada de visitants internacionals, amb un increment del 29 %”, ha apuntat Montes.
La titular de Turisme ha explicat que “des del Consell reforcem la Xarxa Tourist Info durant estes dates, on esperem cert dinamisme de l’activitat turística amb unes previsions, que partixen del 70 % de les places del litoral ocupades, i que s’incrementaran amb les reserves d’última hora”.
Així mateix, la consellera de Turisme ha volgut agrair el treball i servici que presten els informadors turístics de la Xarxa, ja que “són la nostra millor carta de presentació, reben els nostres visitants assessorant-los i informant-los sobre l’àmplia oferta cultural, esportiva, natural, d’oci i activitats turístiques en general que oferixen les nostres destinacions”.
Montes ha destacat la qualitat del servici i la calidesa de l’atenció de la Xarxa que, a parer seu, resulten “decisius en els processos de fidelització dels nostres clients, per al gaudi de les seues estades i augment dels seus nivells de satisfacció”, ha conclòs.
Per províncies
Estes oficines i punts informatius addicionals se situen en diferents municipis de les tres províncies. En concret, les localitats de la província de València on es reforça este servici són Gandia, Canet d’En Berenguer, la Pobla de Farnals i dos punts d’atenció al turista a Alboraia.
A la província d’Alacant, els municipis on s’accentua este servici d’atenció al visitant són Altea, Benissa, Callosa d’en Sarrià, Calp (2), Elx (2), Torrevieja i Xàbia.
I per la seua part, la província de Castelló disposa de nous servicis d’informació turística als municipis d’Almenara, Benicàssim (2), Castelló de la Plana (2), Orpesa, Peníscola (2) i Torreblanca