La Sala Rodrigo del Palau de la Música reobri amb un cicle de concerts gratuïts

Estos concerts començaran el proper diumenge, 29 d’octubre, i conclouran el 12 de novembre

Les entrades es poden reservar en la web del Palau: www.palauvalencia.com

La Sala Rodrigo del Palau de la Música reobri les seus portes el proper diumenge, 29 d’octubre, després d’estar quatre anys tancada per reforma. I ho fa amb l’estrena d’un cicle de concerts gratuïts que conclourà diumenge 12 de novembre. Tots els programes són gratuïts i començaran a les 19:30 hores. Les entrades es poden reservar en la web del Palau: www.palauvalencia.com.

El director del Palau de la Música, Vicent Llimerá, acompanyat pels solistes de l’Orquestra de València, la violinista Esther Vidal i l’oboé José Teruel, ha presentat hui este cicle a l’esmentada sala de l’auditori valencià, que ha definit com “una de les millors sales de música de cambra, amb una acústica fantàstica”, després de destacar el que objectiu municipal és “potenciar-la, perquè vinga el melòman, però també atraure a eixe públic que mai havia vingut”.

Este diumenge 29 d’octubre, l’Ensemble de Vents de l’Orquestra de València, sota la direcció del director britànic Paul McCreesh, fundador i director artístic del conjunt especialitzat Gabrieli Consort & Players, iniciarà el cicle, amb una obra de Wolfgang Amadeus Mozart, la Serenata núm. 10 per a vents en si bemoll, K 361/370a “Gran Partita”.

El segon programa serà dijous 2 de novembre, amb la New European Ensemble, sota la batuta de Tito Muñoz, director de The Phoenix Symphony. Fundada el 2009 als Països Baixos per músics de tota Europa, interpretaran un programa centrat en el compositor valencià Francisco Coll, que fora el primer resident del Palau de la Música. “Piedras”, “Taleas Oblicuas” i “Liquid Symmetries” són les tres obres de Coll que el públic podrà escoltar. “Mask” de Michel van der Aa i “ASKO Concerto” d’Elliot Carter completen el programa.

Prèviament, a les 18:30 hores a la Sala Martín i Soler, es podrà assistir a “Francisco Coll: parla el compositor”, on Coll mantindrà una xarrada amb el musicòleg i crític musical Justo Romero.

El tercer programa, l’endemà, divendres 3 de novembre, ho protagonitzarà un altre conjunt de músics valencians, en esta ocasió l’Ensemble de Cordes de l’Orquestra de València, dirigit i liderat per Chouchane Siranossian, i el seuviolí barroc. Interpretaran la Simfonia en re major de Giuseppe Tartini, el Gran concert en re menor i el Concert per a violí en re major d’Antonio Vivaldi, i el Concert en do menor, de Pietro Antonio Locatelli.

Finalment i per a tancar el cicle, diumenge 12 de novembre, l’Orquestra “Lliria City of Music”, sota la direcció de Pascual Cabanes, interpretaran el programa “Música a la llum de Sorolla” dedicat a Joaquín Sorolla, amb motiu del seu centenari. Un nodrit repertori amb obres com el pasdoble “Suspiros de España” d’Álvarez Alonso; “Dos miniaturasandaluzas” de Joaquín Rodrigo, “La Oración del torero” de Joaquín Turina; els intermedis de “Goyescas” d’Enrique Granados, de “La venta de los gatos” de José Serrano, de “La leyenda del beso” de Soutullo i Vert i del “Baile” y “La Boda” de Luis Alonso de Gerónimo Giménez; el preludi “El Bateo” de Federico Chueca i el Fandango de “DoñaFrancisquita” de Amadeo Vives, completen el programa.

En la seua intervenció, el director del Palau de la Música, Vicent Llimerá, ha destacat “el ferm suport per a obrir la sala de l’alcaldessa de València, María José Catalá, del regidor de Cultura, José Luís Moreno, del coordinador d’Estratègies, Estudis i Projectes, Manuel Tomás, i de totes les regidories implicades en la reobertura”. També ha informat del pressupost del cicle de concerts d’obertura (50.094 euros), i ha ressaltat que “en ell debuten la majoria d’artistes i formacions de la programació, excepte Paul McCreesh, que ha visitat el Palau de la Música, amb el seu grup Gabrieli Consort & Players en cinc ocasions, l’última en 2017”.

“Volem que grans solistes vinguen a dirigir o a tocar amb les professores i professors de l’Orquestra de València, per això hi ha programats dos ensembles, un de vent i un altre de corda, que estaran col·laborant i treballant amb artistes internacions de la talla de McCreeshel oboista Christopher Bouwman i la violinista barroca armènia Chouchane Siranossian”.

Respecte a si només es faran concerts de música clàssica a la sala, o es donarà cabuda a altres formats, Llimera ha afirmat que “estem treballant amb informes que dictaminen si es pot fer o no determinat concert, sempre en col·laboració amb la Universitat Politècnica, però en tot cas sempre en format acústic”.

Este cicle gratuït “és una manera de donar a conéixer a la ciutadania que esta sala ja es troba a ple rendiment, i és un preludi de la potent i il·lusionant programació de cambra, que es desenvoluparà a partir de 2024, i que presentarem en breu”. Respecte a l’Almodí ha afegit que “programarem un concert al mes en este espai municipal”.