La secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària visita Bonrepòs i Mirambell
Concha Andrés, secretària autonòmica d’Eficiència i Tecnologia Sanitària, va visitar aquest dimarts el municipi de Bonrepòs i Mirambell per a conéixer l’actual situació del consultori auxiliar i dels mitjans disponibles per a la implantació de la telemedicina, un sistema que Conselleria posarà en marxa pròximament. Durant la reunió, celebrada en el despatx d’alcaldia, i la posterior visita al centre de salut, Andrés va estar acompanyada per l’alcaldessa Raquel Ramiro i membres de la Corporació Municipal, amb els quals va analitzar les mesures per a millorar l’atenció telefònica que pateix el centre.
Raquel Ramiro va informar la secretària autonòmica de la millora del funcionament del centre de salut després de la incorporació de nou personal, amb una auxiliar d’infermeria i una administrativa a inicis d’octubre, però li va indicar que continua rebent queixes de la població, per la qual cosa ha reclamat mesures per a solucionar-ho. En aquest sentit, l’alcaldessa va anunciar que «s’està treballant per a ampliar el Centre de Salut de la localitat».
Durant la seua visita, Concha Andrés va indicar que, d’una banda, s’ha posat a la disposició dels professionals sanitaris la plataforma «Transit» per a una comunicació amb els pacients mitjançant mitjans electrònics més segurs i eficaços. D’altra banda, es treballa a implementar la videotrucada per a garantir una atenció en els pacients més pròxima. Els centres sanitaris ja disposen del material informàtic necessari per a realitzar aquestes labors.
Després de la reunió, la secretària autonòmica va visitar el centre de salut on va conversar amb el personal administratiu i facultatiu així com amb la coordinadora d’infermeria, Yolanda Hernández. Durant la trobada, Andrés va consultar al personal sanitari sobre alguna necessitat en el centre, sol·licitant-se, per part d’infermeria, un equip informàtic més, necessari en haver augmentat el personal. Per part seua, el personal facultatiu va indicar a la secretària autonòmica la necessitat d’una llitera més per a l’atenció en respiratori, ja que el centre només disposa d’una. Andrés els va indicar que tramitaren la petició per la via corresponent i se’ls enviaria el material.
Per part seua, l’alcaldessa Raquel Ramiro va informar de la incorporació la setmana vinent d’una administrativa més en el centre perquè oferisca suport i ajude als veïns i veïnes del municipi a realitzar tràmits i gestions o a descarregar l’APP GVA.
Així mateix, l’alcaldessa va aprofitar l’acte per a comunicar la intenció de l’equip de govern d’ampliar el centre de salut per a habilitar més llocs de treball per a les noves incorporacions.