L’Ajuntament d’Alboraia per unanimitat aprova una moció per a millorar l’atenció dels bancs als seus usuaris

Compromís per Alboraia va presentar una proposta és que parlava de la necessitat de la millora dels serveis després de la retallada realitzada per moltes entitats

L’Ajuntament d’Alboraia va aprovar per unanimitat una moció per a millorar l’atenció dels bancs als seus usuaris. Compromís per Alboraia i PP presentaren cadascú una moció pròpia respecte a la millora dels serveis bancaris. El primer grup municipal que va presentar la seua moció va ser Compromís i per eixa raó és el text que es va passar a votació. Durant la junta de portaveus es feren unes modificacions per a incloure alguns aspectes de la moció popular.

Des de Compromís destaquen: “Duguérem el tema al ple perquè és un tema de total actualitat, sembla que s’han arribat a acords de les administracions i de les entitats bancàries, però pensem que és important que la corporació municipal d’Alboraia manifestara el seu recolzament a la ciutadania a l’hora d’exigir que les entitats bancàries donen un servei públic en què tinguen en compte que les persones no tenen obligació de fer les gestions en electrònic”.

Els compromisos de la moció incloïen que l’Ajuntament d’Alboraia es comprometia a instar a les entitats bancàries a la millora del servei per a tots, però especialment a les persones majors, les persones amb diversitat funcional i les persones  que econòmicament no es poden permetre dispositius electrònics per accedir a la banca electrònica.Respecte a les entitats bancàries se les instava a que oferiren atenció personalitzada en finestreta durant l’horari d’obertura.

A més de què no es cobraren comissions derivats del servei d’atenció a les persones; i que els productes financers que s’oferisquen siguen transparents i comprensibles .En allò que es refería a l’Ajuntament d’Alboraia, s’instava als tècnics municipals a què estudien la possibilitat de condicionar la contractació de serveis amb entitats bancàries o en concursos a entitats bancàries que donen servei presencial en consonància amb allò que indica la moció.