L’empresa pública d’Alaquàs aprova el seu primer conveni col·lectiu després de dos anys de negociacions
La dirección de l’empresa Pública ALEM, els representants dels treballadors i els sindicats han acordat aquesta setmana el text del primer conveni col·lectiu que permetrà homogenitzar i millorar les condicions laborals de les més de 130 persones treballadores.
Amb aquest conveni, pendent d’aprovació per part de l’Autoritat Laboral, i que tindrà una durada prevista de tres anys, s’unificaran tots els drets i deures laborals, independentment del servei que presten. Alhora que permetrà també una major agilitat en la gestió de la societat.
El nou text ha estat fruït de dos anys de negociacions entre els representants del Consell d’Administració, els representants de les persones treballadores i els sindicats CCOO i UGT, que han manifestat la seua voluntat d’arribar a acords i la seua satisfacció per haver aconseguit l’objectiu previst.
L’Empresa Pública ALEM és una societat mercantil amb capital social 100 % de titularitat de l’Ajuntament d’Alaquàs creada l’any 2012 amb l’objectiu de mantindre en plena crisi econòmica, els serveis públics municipals i els llocs de treball optimitzant el cost dels mateixos i incrementant l’eficiència de tots els recursos.
Els serveis municipals que presta l’empresa pública estan dirigits a diferents col·lectius de la població amb finalitats socials, educatives i culturals principalment. En aquest sentit, l’empresa gestiona amb l’estreta col·laboració del personal de l’Ajuntament, l’Escola Infantil l’Alqueria, l’Escola Matinera, el Centre de Dia Municipal, el Servei d’Ajuda a Domicili, els recursos d’oci i temps lliure, així com el serveis d’Esports.
El Consell d’Administració està presidit per l’Alcaldessa d’Alaquàs, Elvira García Campos i està format per representants de tots els grups polítics presents en l’Ajuntament d’Alaquàs.