Les associacions de Paiporta es formen en la nova plataforma electrònica municipal
La llei 39/2015 d’1 d’octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques les obliga a la comunicació per via electrònica amb l’Administració
L’Ajuntament de Paiporta continua avançant en la implantació d’una administració electrònica eficient i amb garanties d’accés per a tota la ciutadania. Per això, i com a part del procés d’implantació de la nova seu electrònica municipal, personal tècnic de l’oficina ÚNICA està impartint formació en aquesta plataforma, Sedipualba, a diferents col·lectius sensibles al seu ús.
Aquesta setmana les associacions de la localitat han començat a familiaritzar-se amb Sedipualba en una sessió formativa d’unes dues hores de durada que ha tingut lloc al Saló de Plens de l’Ajuntament. En aquest curs els i les representants de les associacions han rebut informació sobre els diferents tràmits en línia que poden fer, com ara sol·licituds de certificats d’Hisenda o de la Seguretat Social, subvencions o pagaments, entre d’altres.
La regidora d’Innovació i Atenció Ciutadana, Mª Jesús López, recorda que la Llei 39/2015 d’1 d’octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques incorpora una sèrie de novetats respecte a l’anterior de 2007 quant a l’administració electrònica. Pel seu caràcter de personalitat jurídica, «Les associacions han de conéixer la seua obligació de comunicar-se amb l’Administració per via electrònica. L’objectiu és facilitar-los a ells l’atenció, més còmoda i ràpida que de manera presencial a l’oficina ÚNICA, així com a l’hora d’agilitzar les diferents gestions dels tràmits i processos administratius que enceten», ha afirmat la regidora.
Per a operar electrònicament, les associacions només necessiten traure’s un certificat electrònic vàlid, emés per qualsevol dels organismes oficials acreditats, com ara la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre o l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana.
Per la seua part, la regidora de Participació, Esther Torrijos, ha agraït a les persones assistents el seu temps i disposició a «col·laborar en aquest procés d’adaptació a la nova plataforma».
El desenvolupament de les comunicacions electròniques aporta una major transparència, comoditat i accessibilitat a totes les persones i entitats en la seua relació amb les administracions públiques, a més d’un estalvi energètic i ecològic. «Comprenem i entenem que aquest és un canvi complicat per a les persones que formen les associacions, gent que decideix de manera altruista i voluntària dedicar part del seu temps a activitats el benefici de les quals reverteix en la majoria dels casos a Paiporta i la seua població . Per això, des de l’Ajuntament i la nostra Regidoria estarem a la seua disposició per ajudar-los amb totes les qüestions i problemes que puguen sorgir», ha matisat Torrijos.
La formació en la nova seu electrònica continuarà al llarg dels pròxims mesos entre els diferents col·lectius de la ciutadania de Paiporta. És el cas dels instituts, on s’impartiran a joves i estudiantat nocions bàsiques per tal de relacionar-se amb l’administració de forma electrònica. «Les noves generacions són les que més necessiten saber com funcionar en línia, ja que hauran d’utilitzar aquest tipus de plataformes al llarg del seu futur professional i laboral», ha afegit López.