Línia Verda, l’eficient ferramenta per a la resolució d’incidències de Foios
L’Ajuntament de Foios ha destacat l’èxit obtingut a través del servei de Línia Verda, a través del qual, els veïns i veïnes poden fer saber al Consistori les incidències que en el dia a dia veuen que està afectant el seu poble.
Actualment, més de tres quartes parts de les incidències comunicades, han sigut ja resoltes per part dels serveis municipals, el que constata l’eficaç resposta que des de l’Ajuntament es dóna a les comunicacions fetes pel veïnat a través del servei. A més, gràcies a l’aplicació, s’han posat de manifest certes necessitats que podien haver passat desapercebudes. Els principals tipus d’incidències comunicades són «Vorers i calçades», seguit de «Parcs i jardins», «Neteja» i «Enllumenat».
L’aplicació de Línia Verda està disponible per a telèfons tant de tecnologia Android com iOS i es pot descarregar de forma gratuïta. Una volta instal·lada, l’usuari ha de seleccionar el municipi sobre el qual vol comunicar d’incidència. En aquest moment, només haurà d’entrar en «Nova incidència», seleccionar de quin tipus es tracta i adjuntar una foto i breu descripció. Tal com es prem «enviar», el departament responsable rep la notificació, amb la ubicació exacta del desperfecte i començar, així, el procés per a la seua reparació.
Amparo Pérez, regidora de Serveis Municipals, ha senyalat que “gràcies a l’aplicació, els veïns i veïnes ens ajuden a mantindre el poble en bon estat, i a més, ens permet actuar amb molta més rapidesa, perquè tal com es rep la primera notificació, posem en marxa tots els mecanismes per a resoldre-ho tan prompte com és possible».