L’Institut de Puçol participa en les jornades d’orientació de la Universitat Politècnica
Fa poc més d’un any l’Institut d’Educació Secundària (IES) de Puçol va ser guardonat amb el Premi nacional d’educació pel foment de la convivència. Una important distinció que els ha permès situar-se com un model a seguir en matèria de convivència educativa a la Comunitat Valenciana. Tant és així, que el passat 1 de desembre, l’IES Puçol va participar en les XVI Jornades d’Orientació, organitzades per la Universidad Politécnica de Valencia (UPV).
Les 12:30 del migdia era l’hora escollida perquè l’institut de Puçol fera la seua ponència, Caso práctico sobre convivencia. Una intervenció nova que va trencar amb els motles establits, ja que van ser els propis alumnes del centre els encarregats d’explicar un cas d’assetjament a la xarxa en el paranimf de la UPV, després d’una breu introducció de la directora, Pilar Millán. La participació de l’IES Puçol va finalitzar amb la intervenció de dues professores del centre, encarregades d’explicar la part més tècnica i de formació.
“La gent estava encantada, vam oferir un format diferent en ser els alumnes els qui van explicar un cas als ponents”, assegura la directora del centre, Pilar Millán, molt orgullosa de la participació de l’institut en este acte acadèmicament tan rellevant. La intervenció dels joves en la ponència no va deixar indiferent a ningú. La pròpia Maite Garaigordobil, catedràtica de la Universidad del País Vasco i encarregada de dur a terme la ponència següent, Cyberbullying: estrategias de intervención psicoeducativa durante la adolescencia, no dubtà a fer referència al que havia explicat l’IES de Puçol durant la seua intervenció.
Estes jornades són organitzades tots els anys per la UPV amb la intenció d’oferir orientació sobre la seua tasca diària a professionals de l’educació de la Comunitat Valenciana. Enguany, este esdeveniment va comptar amb l’assistència de 350 persones, a més de connexions per videoconferència amb Gandia i Xàtiva, els quals també van participar en els torns de preguntes que s’obrien després de les intervencions.
Este guardó anual del Ministeri d’Educació pel seu projecte, Convivir: memoria de un deseo, no solament ha significat el reconeixement nacional de la labor de convivència que realitza l’IES de Puçol, sinó que també els ha obert les portes a participar en ponències organitzades per universitats i per el Centre de Formació, Innovació i Recursos Educatius (CEFIRE).