Mazón: “Continuem avançant en la recuperació de la mobilitat amb l’obertura parcial de la CV-33 per a millorar la connectivitat entre l’Horta Sud i València”

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat que la Generalitat “continua avançant en la recuperació de la mobilitat dels valencians amb l’obertura parcial de la CV-33, amb la qual es millora la connectivitat entre l’Horta Sud i València”.

Així ho ha traslladat després de visitar les obres que executa la Generalitat en la CV-33 per a reparar els danys causats per la DANA, a on ha estat acompanyat pel conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus i l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado.

El cap del Consell ha explicat que les obres de la CV-33 han consistit a reforçar els fonaments del pont a través d’injeccions de formigó per a assegurar la infraestructura. D’altra banda, s’ha procedit a la neteja de la via, retirada de vehicles, restauració dels sistemes de seguretat i senyalització i adequació de l’estructura.

Carlos Mazón ha subratllat que, amb l’actuació de la CV-33, es recupera “la carretera de més envergadura fins ara de totes les afectades” de la Xarxa de la Generalitat, la qual ha definit com “l’artèria fonamental per a connectar Torrent i l’Horta Sud amb València”.

Esta via es posarà en marxa amb un carril per sentit a partir del 12 de novembre per a turismes i previsiblement a partir del dia 13 per a autobusos.

En declaracions als mitjans de comunicació, Mazón ha remarcat la labor realitzada “en temps rècord” per les empreses adjudicatàries, així com pels servicis tècnics i operatius de la Generalitat, que “han permés posar en marxa de nou la connexió en només deu dies”.

El cap del Consell ha informat que amb esta actuació, ja s’han habilitat 12 de les 18 carreteres de la Xarxa de la Generalitat danyades per la DANA i ha ressaltat que es continua treballant “matí, vesprada i nit” en les altres 6 vies que continuen tancades.

Obres d’emergència

En total, la Generalitat ha executat 12 obres d’emergència amb l’objectiu de reconstruir i reforçar una dotzena de ponts i passarel·les per als vianants, així com restaurar les carreteres que van patir importants danys per les inundacions, en el marc del pla d’emergència que ha impulsat la Generalitat.

Respecte a les 18 carreteres que van resultar afectades, ja se n’han recuperat 12. Entre estes, a més de la CV-33, destaquen la CV-400 i la CV-407, en les quals s’han retirat nombrosos obstacles i vehicles sinistrats que obstaculitzaven el pas. A més, s’ha eliminat una important capa de fang i s’ha restaurat l’enllumenat, la qual cosa permetrà continuar amb els treballs durant la nit.

També s’estan duent a terme obres en la CV-36, a on dos ponts situats en el PK 8+640 s’han esfondrat. En la resta del traçat els treballs de neteja i condicionament de l’asfalt avancen a bon ritme, la qual cosa permetrà habilitar una nova via d’entrada provisional a Torrent. En la mateixa localitat, en la CV-403, s’estan realitzant intervencions en el PK 4+270 per a reforçar els fonaments d’un pont que ha patit danys.

L’execució d’este conjunt d’obres ja ha permés recuperar connexions amb Torrent, Picanya, Paiporta, Alfafar, Massanassa, Catarroja o Albal.

Així mateix, en la CV-390 s’està solucionant un lliscament de terra, en la CV-42 s’està restaurant un pont a Algemesí i en la CV-50 es du a terme el condicionament d’estructures i passarel·les, amb la reconstrucció d’un pont a Cheste i el reforç de fonamentacions a Vilamarxant i Real. A més, s’estan supervisant ponts que podrien haver patit danys, encara que el trànsit vehicular no està afectat a curt termini.

Servici d’autobusos substitutiu a Metrovalencia

El president de la Generalitat ha afirmat que “milers de persones van recuperant la mobilitat” tant amb la restauració de les carreteres com amb el servici d’autobús substitutiu a Metrovalencia.

Així, ha explicat que la Generalitat ha habilitat 25 autobusos per a la línia Torrent-València que partixen des de l’estació de Metrovalencia de Torrent Avinguda, amb una freqüència de pas cada 5 minuts en horari de 6 a 22 hores i parades en quatre punts de la capital del Túria.

Així mateix, les quatre noves línies de l’ATMV que arranquen hui per a connectar València amb Paterna, Llíria, l’Eliana i Torrent, reforcen el pla de mobilitat del Consell que ja arriba a 19 noves llançadores per a continuar avançant en la recuperació.

La posada en marxa d’estes noves quatre línies d’autobusos ha sigut possible gràcies al subministrament de 40 autobusos de la Comunitat de Madrid i altres vehicles per part de diferents empreses de transport per a suplir la falta de servici de Metrovalencia.

En este sentit, Mazón ha reiterat el seu agraïment a “les comunitats autònomes que estan cedint autobusos interurbans” a la Comunitat Valenciana per la qual cosa, amb este reforç, “no solament podem oferir l’alternativa als usuaris de Metrovalencia que han patit la paralització del servici”, sinó també als usuaris de Rodalia de poblacions com Aldaia, Chiva o Gandia.

Cal destacar que el servici substitutiu de Metrovalencia ha mobilitzat ja 70 nous autobusos per a facilitar la mobilitat de milers de valencians que han quedat sense servici de transport públic per les inundacions.

Estes línies d’autobús es complementen amb la xarxa habitual de Metrobús i les quatre de tramvia recuperades el dissabte passat i que permeten transportar a 50.000 viatgers diaris.

La previsió de la Generalitat és que la major part de la xarxa de Metrovalencia estiga operativa en el termini d’un mes, exceptuant la zona sud de l’L1, L2 i L7.

Actuacions d’FGV

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat ja tres contractes per via d’emergència per valor de 13,3 milions d’euros, IVA inclòs, per a pal·liar els danys ocasionats per la DANA en la seu de València Sud i en el conjunt de la xarxa de Metrovalencia.

Des de fa dies, s’estan executant treballs de neteja, retirada de residus i restitució del clos del tram Sant Isidre-Torrent, així com i el tram que unix Sant Isidre i Castelló, amb quantiosos danys en instal·lacions i infraestructures de poblacions com Paiporta i Picanya i el conjunt d’instal·lacions de València Sud.

A més, FGV ha adjudicat, també per via d’emergència, altres dos contractes, un per a les obres de rehabilitació de superestructura de via i electrificació en diferents zones del tram comprés entre l’eixida de València Sud i Castelló, per un import d’11.624.446,43 euros, IVA inclòs, i un altre per a les obres de restauració del telecomandament d’instal·lacions fixes, S/E i megafonia en la xarxa de metro, per valor de 918.119,30 euros, també IVA inclòs.

Així mateix, davant dels danys patits a València Sud ja es treballa en el condicionament d’un lloc de comandament alternatiu per a les línies de metro. El conjunt de la xarxa de Metrovalencia va haver de ser interrompuda en quedar inoperatiu este lloc de comandament. La primera fase per a la seua restauració ja s’ha completat amb la posada en marxa del tramvia i les línies d’autobús substitutòries i ara es treballa en el condicionament de lloc de comandament alternatiu per a restaurar la major part de la xarxa de metro en el termini d’un mes.