Més de 250 xiquets i xiquetes de Mislata gaudeixen de les seues vacances en les escoles d’estiu
Com cada any, la regidoria de Joventut de l’Ajuntament de Mislata, ha organitzat les escoles d’estiu durant tot el mes de juliol i la primera quinzena d’agost. Aquesta iniciativa municipal pretén donar una solució de conciliació laboral i familiar al veïnat de Mislata i oferir un espai de convivències per a xiquets i joves, d’entre 3 i 12 anys, perquè gaudisquen de les seues vacances participant en jocs, tallers i activitats esportives.
Els xiquets i xiquetes d’aquesta primera edició, que s’està desenvolupant en el col·legi Mestre Serrano, han rebut la visita de l’Alcalde, Carlos Fernández Bielsa; la vicealcaldessa, María Luisa Martínez; i el regidor de Joventut, Martín Pérez Leal. “El objectiu principal que sempre hem tingut és que els xiquets i xiquetes de la nostra ciutat tinguen a la seua disposició una escola d’estiu, on per primera vegada s’ha aplicat la gratuïtat”, segons afirma Bielsa. Al seu torn, ha assegurat que se seguirà treballant “perquè aquests programes siguen els que ens identifiquen com a ciutat per les seues polítiques de conciliació i d’educació, especialment perquè els xiquets i xiquetes tinguen oportunitats de futur”.
El titular de joventut, Martín P. Leal, també ha informat de l’ampliació de places, a més de les ja reservades per a xiquets i xiquetes amb dificultats d’integració per motius econòmics, socials o de diversitat funcional; i l’ampliació de l’oferta lúdica durant una quinzena més a l’agost.
Més de 250 xiquets i xiquetes aprendran i es divertiran amb activitats de temàtica mediambiental que els permetrà analitzar la problemàtica que l’envolta i pensaran solucions per a ajudar a el canvi climàtic. Durant una setmana també treballaran les aportacions de dones que han sigut rellevants en aquest tema aportant així una perspectiva de gènere.
A més de totes les activitats que realitzen a l’escola d’estiu, l’alumnat també acudeix a la piscina municipal per a participar en activitats aquàtiques, així compagina el treball a l’aula amb unes altres a l’aire lliure.