Mesos de ritme frenètic en la regidoria d’Atenció al Ciutadà d’Alfafar
La regidoria d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament d’Alfafar ha fet uns mesos de treball frenètic, als tràmits generals ha hagut de fer front i prestar serveis d’atenció per tramitar ajudes a la ciutadania que ha patit els efectes de la Dana.
El SIAC (Servei Integral d’Atenció Ciutadana) i les oficines d’ajuda, han atès més de 10.000 persones en el període que va des de l’11 de novembre del 2024 fins al 31 de gener del 2025. La meitat de les atencions d’aquesta etapa han estat per a la realització de tràmits generals, la resta per a les ajudes del Ministeri, Generalitat Valenciana i consultes d’Hisenda.
Més de 10.000 consultes en les què no queden reflectides les peticions i els dubtes del punt d’informació.
Realitzant un registre detallat de l’atenció als ciutadans durant el primer període després de la Dana, des de l’11 de novembre del 2024 fins al 29 de gener d’aquest any, les atencions d’ajuda a l’habitatge de la Generalitat van rebre 895 consultes; les ajudes al lloguer van ser de 25 atencions; i les referides a vehicles sinistrats van arribar a la xifra de 663.
Pel que fa a les ajudes estatals del Ministeri de l’Interior, 696 van ser les atencions dutes a terme.
Les consultes relacionades amb l’agència tributària van ser un centenar, mentre que els tràmits generals van rebre 3.441 atencions.
Tramitacions
Per acabar, en aquest primer període es van dur a terme 639 atencions per a la tramitació de les ajudes d’Amancio Ortega.
Durant el segon període, del 31 de gener al 31 de març del 2025, els resultats del servei d’atenció a la ciutadania d’Alfafar i els serveis d’ajuda, van deixar les dades següents. Pel que fa a les ajudes de la Generalitat d’habitatge i vehicles sinistrats, es van fer 708 atencions, la majoria d’elles referides als vehicles danyats.
Pel que fa a les ajudes del Ministeri de l’Interior, es van fer 25 atencions. En aquesta segona etapa després de la Dana, unes noves ajudes van entrar en joc, les targetes de transport; 10.622 es van tramitar de forma telemàtica, i 1.087 van ser en atencions personals.
El SIAC d’Alfafar també va haver de fer front als tràmits generals i va dur a terme 2.103 assistències.
Per acabar, les ajudes d’Amancio Ortega i altres assumptes van rebre 38 atencions més.