Montcada recupera més de 32.000 euros per als consumidors
Des de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Montcada s’han fet públiques les dades de les consultes realitzades durant el passat any. Com indica el vicealcalde i regidor d’OMIC, Álvaro Gonzalvo, les xifres “són positives per als consumidors, ja que s’han augmentat les recuperacions econòmiques en un 10%”. En concret, la valoració econòmica de les reclamacions resoltes positivament és de 32.350,99 euros, una quantitat que, com assenyala Gonzalvo, «repercutirà en les butxaques del nostre veïnat”. A més, el 83% de les reclamacions tramitades han sigut resoltes a favor dels consumidors.
En total, durant el 2023 es van atendre més de 900 consultes, un 56% de les quals de forma presencial. En aquest sentit, Gonzalvo recorda que es manté el servei d’atenció amb cita prèvia, però que no és obligatòria, pel que «sempre s’atén a les persones que acudeixen a l’oficina”. Per altra banda, 339 consultes van ser ateses telefònicament i 66 mitjançant correu electrònic.
Pel que fa als sectors amb major nombre de reclamacions, destaca la telefonia degut a incompliments de condicions contractuals i a publicitat enganyosa, una tendència habitual durant l’última dècada. Altres sectors que destaquen des del consistori són els subministraments elèctrics i la banca.
Gonzalvo valora “la gran feina que es realitza des de l’OMIC per defensar els drets de les persones consumidores» i afirma que una bona prova d’aquesta feina són les dades positives obtingudes durant l’any passat. A més, anima a la ciutadania a fer ús del serveis que es proporcionen des de la regidoria, perquè «garantir els drets de la ciutadania de Montcada és una prioritat”.