Paiporta ampliarà la xarxa de carrils bici amb 100.000 euros de fons europeus
La Regidoria d’Urbanisme, Medi Ambient i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Paiporta ha aconseguit la concessió de 108.000 euros del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) per completar la xarxa de carril bici de la localitat. El projecte, elaborat pel personal tècnic municipal, ha aconseguit una important suma que permetrà completar la xarxa ciclista del nucli urbà, així com enllaçar aquesta xarxa amb la resta de carrils bici que uneixen Paiporta amb localitats properes com Picanya, Benetússer, Alfafar i Massanassa. En total s’habilitaran vora 2.000 metres d’aquest tipus de via.
L’Ajuntament de Paiporta manté, al mateix temps, les opcions d’aconseguir finançament per a un projecte d’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat conjunta amb Picanya i Benetússer, per a la qual es va realitzar un procés participatiu, i en què s’han demanat al voltant de 15 milions d’euros. La resolució d’aquesta petició, aprovada també en ple municipal, arribarà en breu.
Els trams de carril bici que es podran executar amb aquests 108.000 euros de fons europeus de cohesió, junt a l’aportació que farà l’Ajuntament fins a completar els 248.000 euros de tot el projecte, seran tres: El tram del Camí del Mal Pas des del Carrer Salvador Giner fins al final del terme municipal, al Camí de l’Assagador; el Camí de les Vinyes del Marqués fins al CEIP Jaume I i l’Avinguda Montgó; i el tram de la Carretera de Benetússer i l’Avinguda Camí de la Pasqualeta, que unirà vies ciclistes ja existents. Ja està executada la unió amb carril bici d’ambdós vores del Barranc de Xiva a través del Pont Nou, obra que també formava part del projecte global.
L’ampliació de la xarxa de carril bici per a completar la trama dins del nucli urbà, així com les connexions amb les localitats veïnes, era un dels eixos principals del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS), que es va elaborar a Paiporta des de finals de 2016 a maig de 2017, quan va ser presentat. Posteriorment, el PMUS va passar pel ple municipal, on va ser aprovat per la majoria de la corporació.
El regidor d’Urbanisme, Medi Ambient i Sostenibilitat, Pep Val, ha afirmat que «aquesta subvenció és conseqüència directa de l’elaboració del PMUS, ja que sols podien optar-hi aquells ajuntaments que tingueren aquest document vigent i contemplaren la implantació de carrils bici, entre altres objectius».
Per al regidor, «cal destacar la tasca encetada en la Regidoria per tal d’aconseguir fons europeus i, per això, ja portem temps treballant per tal de ser capaces de presentar els projectes segons les demandes de les autoritats europees». Val ha expressat, a més, el seu «reconeixement i agraïment a tot l’equip de persones del departament d’Urbanisme» que, amb l’assessorament de l’empresa CPS, «han redactat el projecte i han aconseguit uns recursos extra per al nostre municipi».
El responsable de l’àrea d’Urbanisme ha afegit que «l’exigència d’unir els trams inconnexes de carrils bici de Paiporta és una demanda que hem d’atendre en el menor temps possible», al temps que ha afirmat que el projecte, subvencionat quasi a 50% després d’aquesta arribada de fons FEDER, es presentarà en el ple ordinari d’aquest dijous dins de la proposta de l’equip de govern d’Inversions Financerament Sostenibles (IFS) per a 2018, que es realitzaran amb part dels 6,8 milions d’euros del romanent positiu de tresoreria i, per tant, es podrà executar en els terminis exigits.