Paiporta duplica la xarxa de carrils bici i estrena dos nous trams de tres quilòmetres
Paiporta ha apostat amb fermesa per un canvi en el model de mobilitat amb la construcció de nous carrils bici per a connectar-se amb la resta de la comarca i, també, per a completar la xarxa existent al 2015. Així, en 7 anys s’han duplicat els metres d’aquestes vies que, ara sí, uneixen els punts clau del poble i connecten Paiporta amb les localitats veïnes i amb València capital.
La Regidoria d’Urbanisme, Medi Ambient i Sostenibilitat, amb la base del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible (PMUS) aprovat al 2017, ha duplicat aquesta xarxa respecte de la que existia al 2015. En aquell moment, els carrils bici de Paiporta eren línies soltes al mapa, inconnexes i d’una utilitat limitada.
Hui en dia, les persones que opten per bicicletes, patinets o monopatins poden fer ús d’una xarxa que facilita la mobilitat sostenible tant en els desplaçaments diaris per a acudir al treball o a l’escola i l’institut, com en els moments d’esplai i oci.
L’aposta per aquesta mobilitat més amable amb el medi ambient se sustenta en estudis com els del Parlament Europeu, que trauen a la llum com els gasos provocats pels vehicles de combustió en la mobilitat domèstica, i que emeten més CO2 que la indústria o l’agricultura, són l’únic paràmetre que no ha deixat de pujar des de 1990. En concret, un 33,5% més del que s’emetia ara fa 30 anys.
L’extensió de la xarxa de carrils bici continuarà amb la via ciclovianant fins a Catarroja i el seu port a l’Albufera, projecte que sufragarà la Diputació de València. També hi ha previstes actuacions al camí del Mal Pas fins al polígon de l’Alqueria de Moret i l’accés al camí que corre vora via, per baix del pont de Picanya i cap a aquesta localitat veïna.
«Amb aquestes actuacions -ha explicat la regidora d’Urbanisme, Medi Ambient i Sostenibilitat, Marian Val, Paiporta aposta per una mobilitat més sostenible, tant en els desplaçaments entre els punts neuràlgics del poble com amb les localitats veïnes i, també, amb les àrees industrials».
En pocs mesos, ha afegit Val, «ens connectarem amb pobles als quals, abans, sols es podia arribar en vehicle privat o amb connexions complicades de transport públic. També amb la mar i amb el parc natural de l’Albufera, així com amb València, gràcies a la nova passarel·la de La Torre».
En definitiva, «es tracta de carrils bici que faciliten realment un ús diari i intensiu per part de la població que tria contaminar menys, que impliquen compartir els espais i guanyar lloc per a bicis i patinets, i que no són una simple quota verda a la qual ens veiem obligats: al contrari, ens creiem els carrils bici, i són una aposta fonamental en les polítiques de mobilitat de l’Ajuntament de Paiporta i la Regidoria d’Urbanisme».