Picassent acull una campanya per conscienciar el veïnat sobre l’ús del plàstic
«Parem la invasió: que el plàstic no ens domine» és una iniciativa municipal que tindrà lloc al llarg dels pròxims dies amb tallers i activitats per reconduir el consum d’este material que cada vegada està més present al nostre entorn
La nostra societat està patint una invasió silenciosa d’envasos i productes plàstics. I és que, cada any, a Picassent generem un monstre de plàstic de 694.000 quilograms, una quantitat massa gran que, a poc a poc, va envaint el nostre espai amb un gran volum d’envasos i productes fets am este material. Només un 46% arriba als contenidors grocs i una mínima part és reconvertida en un nou producte útil. La solució no passa sols per reciclar més, sinó per consumir menys. Recordem que el millor residu és aquell que no es genera.
Què podem fer com a poble per parar esta invasió? Esta és la pregunta a la qual, des de l’Ajuntament volem donar resposta mitjançant la campanya «Parem la invasió: que el plàstic no ens domine», una iniciativa que tindrà lloc al llarg de tota esta setmana al municipi amb l’objectiu de conscienciar el veïnat sobre l’ús i el reciclatge d’este material que cada vegada està més present a les nostres vides.
Així, mitjançant la instal·lació de 5 monstres en diferents emplaçaments municipals com l’Ermita, el Mercat municipal, la plaça Amadeo Lerma, el Poliesportiu i l’Escola d’Adults, el veïnat podrà conèixer i també participar en les activitats i tallers que es desenvoluparan els dies 20 i 27 de novembre.
I és que la campanya, que també apel·la a la participació, fa una crida al coneixement i al consum responsable, tal i com apunta l’alcaldessa del municipi, Conxa Garcia, «Des de l’Ajuntament hem decidit posar en marxa esta campanya de conscienciació tan necessària, per tal de convidar a una reflexió sobre els nostres hàbits de consum i ajudar a millorar, entre totes i tots, el nostre entorn».
Tota la informació sobre la campanya pot consultar-se en: www.invasiodeplastic.org/ i a través dels diferents canals de comunicació de l’Ajuntament.
La campanya ha sigut creada per SUC estudi creatiu i a la seua finalització es reciclaran el 98% dels materials utilitzats.