Puçol aposta per la creació d’una marca Ciutat
El consistori inicia els tràmits per a la creació d’una marca pròpia i singular per a Puçol que permetrà dotar de rellevància i impacte al municipi. El projecte municipal anirà acompanyat d’un procés participatiu en el qual la totalitat de la ciutadania podrà decidir sobre els aspectes més rellevants de la Marca Ciutat.
La creació d’una Marca Ciutat és una aposta per generar un fort vincle d’unió entre la població de Puçol i l’administració local, així com per enfortir els aspectes més representatius del municipi. Amb aquest projecte d’innovació es pretén dissenyar una imatge pròpia i singular que represente els valors de la localitat i que servisca per a dotar d’impacte social i de rellevància a Puçol.
Aquesta iniciativa de participació ciutadana tracta de generar un mapa conceptual on s’identifiquen les fortaleses i febleses de tots els àmbits de Puçol, fent referència a la seua economia, la seua història i la seua població. D’aquesta manera, donat el període de crisi de representativitat que s’està vivint en la totalitat del territori, aquest projecte fomentarà el diàleg entre les institucions públiques i la ciutadania, permetent que aquesta segona participe de manera activa en la creació d’una marca i eslògan particular per al municipi.
L’equip encarregat de la dinamització i implementació d’aquest nou projecte serà el personal tècnic i polític de la localitat, acompanyat de l’experiència i trajectòria de la consultora valenciana EQUÀLITAT, participació i igualtat. El projecte s’executa gràcies al finançament conjunt de la Diputació de València y la Generalitat Valenciana.
De manera conjunta, s’impulsarà l’execució de 3 sessions de Focus Group amb el teixit associatiu local, 6 entrevistes en profunditat amb personalitats referents del municipi i la publicació d’una enquesta en línia de participació ciutadana; tot això amb la finalitat de conéixer en profunditat les característiques del municipi i les percepcions del seu veïnat.
Aquesta Marca Ciutat de Puçol permetrà dissenyar un pla comunicatiu d’impuls del municipi, al mateix temps que s’estableixen els fonaments per a avançar cap a una localitat més participativa, proactiva i cooperativa, en la qual es demostre que, amb la col·laboració ciutadana, noves maneres de fer política són possibles.