Puçol obri el nou pont el 30 de gener
El 30 de gener s’obri al trànsit el pont que enllaça les avingudes Mercé Rodoreda i Hostalets, és a dir, la circumval·lació que alleujarà els problemes de trànsit en el Caminás i l’avinguda València, ja que es podrà enllaçar la platja, l’autovia a València, l’institut i les urbanitzacions sense haver de travessar el nucli urbà. Un enllaç pensat per a cotxes i camions, però també per a bicicletes i vianants.
«Una obra singular, sobretot per la membrada superior de 15 mil·límetres de gruix i alta resistència, formant un doble arc, un disseny de gran lleugeresa», apunta Benjamí Parreño, el cap d’obra, que és veí de Puçol i ha comptat amb diverses empreses locals per a la construcció del pont.
El pont consta de dos arcs verticals metàl·lics i un arc de suport «per a aguantar el vinclament de l’arc principal», explica Francisco Valiente, el dissenyador del projecte. «Hem treballat amb materials resistents, però també buscant una bellesa estructural, amb pintura amb mica que permet canviar de color al pont segons el color del cel. A més, no sobrepassa en altura els edificis pròxims, per a quedar integrat en l’entorn».
L’obra ha patit diversos retards abans de la posada en marxa i, una vegada iniciada, també va haver-hi una aturada pel canvi de l’empresa que aporta l’estructura metàl·lica. De tot això es va parlar en la prova de càrrega, el 23 de desembre, quan tècnics, polítics i quatre enormes camions —que sumaven 154 tones— es van reunir sobre el pont per mesurar tots els paràmetres que certifiquen el seu correcte funcionament.
«Després de la prova de càrrega satisfactòria, s’han finalitzat les voreres i l’enllaç del carril bici amb la Via Xurra i, paral·lelament, s’està urbanitzant l’entorn i la plaça Federica Montseny, obres que continuaran durant diverses setmanes, encara que el pont s’obrirà al trànsit el dijous 30 de gener», conclou la regidor d’Urbanisme, Elena Camarero.
És de destacar que el pont ha sigut pagat íntegrament amb fons municipals, atés que era una inversió prioritària per a crear una circumval·lació i un tercer punt d’unió entre les zones est i oest del nucli urbà.