Rafelbunyol posa en marxa un programa de prevenció d’adiccions tecnològiques
Les regidories d’Educació i Noves Tecnologies de l’Ajuntament de Rafelbunyol, juntament amb la Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives de la Mancomunitat Horta Nord, han posat en marxa el projecte “PREVTEC 3.1”, un programa de prevenció d’addiccions tecnològiques.
Es tracta d’un programa de prevenció d’addiccions tecnològiques. Desarollado per la Universitat de València que a través de la UPCCA i la Consellería de Sanitat, estudia l’ús que els joves fan de les TICSs.
Són els innegables avantatges que les denominades “noves tecnologies” (internet, telèfon mòbil, videojocs) tenen sobre altres formes de comunicació, informació i entreteniment. Les TICs han revolucionat l’estil de vida de les persones adultes, però sens dubte el canvi més espectacular s’ha produït en els i les menors.
Les accions de prevenció a addiccions tecnològiques s’emmarquen dins del Pla Mancomunal de Drogodependències 2017-2020, impulsat davant la preocupació Consistorial, així com de les famílies i personal educatiu, pel fet que els i les adolescents són incapaces de prescindir del mòbil en activitats de la seua vida quotidiana fent un ús excessiu i inadequat en molts casos.
“És important conèixer els factors de risc i protecció que incideixen en el bon o mal ús d’aquestes tecnologies, els possibles senyals d’alerta davant el mal ús i les recomanacions pràctiques i estratègies preventives efectives des de l’entorn familiar i educatiu” ha manifestat Yolanda Sánchez, Regidora Delegada de la Mancomunitat.
Per la seua banda, Mireia Gimeno, Regidora d’Educació de l’Ajuntament de Rafelbunyol, ha declarat que “és una gran iniciativa, doncs totes les administracions tenim la responsabilitat d’educar en ciutadania. Les noves tecnologies i les xarxes són un nou espai on les persones ens relacionem i, de la mateixa manera que existeixen normes de comportament en altres espais, també ha d’haver-les en est. Perquè independentment d’a través que mitjà ens relacionem, hem de construir espais de tolerància.”
“Però també, hem d’evitar problemes com l’addicció a les noves tecnologies, que ja és un problema greu entre la joventut. L’espai digital és i ha de ser molt útil, encara que no pot ser l’únic espai, ni servir perquè les persones es tanquen sobre si mateixes. Cal apostar per l’ús i prevenir l’abús” afig la regidora d’educació.
Actualment, s’ha iniciat la fase de recerca amb l’alumnat de l’Institut de Rafelbunyol i posteriorment, analitzats les dades, es programaran accions concretes amb l’alumnat i les famílies.