Rècord d’assistència i participació en la VI Festa de la Carxofa d’Alaquàs
Milers de persones gaudeixen d’una nova edició d’aquesta festa que suma cultura, gastronomia i comerç
Milers de persones van visitar Alaquàs el diumenge 26 de març per a gaudir de la VI Festa de la Carxofa d’Alaquàs que enguany ha batut el rècord d’assistència i paticipació. La festa, organitzada per l’Associació d’Amigues i Amics del Cant de la Carxofa amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Alaquàs, la Unió Musical d’Alaquàs, l’Associació Fotogràfica d’Alaquàs, Mediterránea Gastrónoma, Caixa Popular, Sh Levante, Coca-Cola i Soldents, ha aconseguit més que mai sumar els seus tres objectius principals amb gran èxit: la cultura, la gastronomia i el comerç.
La jornada es va iniciar a partir de les 10:30 hores amb diversos espais diferenciats que van atraure les i els visitants sota un mateix fil conductor: el CANT DE LA CARXOFA. Un mateix motiu per a degustar la gastronomia local, conéixer la qualitat de les seues activitats culturals, activar el comerç local i recolzar aquesta tradició cultural.
Des de primera hora del matí, el Castell d’Alaquàs es va omplir de milers persones interessades en les activitats culturals que ell s’hi van realitzar: ruta històrica per a conéixer el monument així com actuacions musicals a càrrec de col·lectius locals com l’Escola de Danses de la Unió Musical d’Alaquàs, el Grup l’Olivar, Thiasos Coral i Temps de Ball. Un dels moments més esperats va ser el taller de veus del Cant de la Carxofa a través del qual les persones participants van conéixer més a prop el cant.
Un total de 5.202 tiquets venuts
De manera paralel·la, la festa continuava als voltants del Castell d’Alaquàs amb una gran festa gastronòmica gràcies a la qual les persones que ho van desitjar van poder gaudir de l’espai gourmet com mai s’havia pogut fer i van tindre l’oportunitat de menjar paella i tastar tapes de gran qualitat. Durant la jornada es van adquirir un total de 5.202 tiquets. Hi va haver també una zona de comerç local i una zona amb jocs infantils.
Per una banda, a la plaça de la Constitució es desenvolupava la zona gourmet en la qual restaurants locals oferiren tapes creatives i vins i licors. En aquesta van estar presents: Plaza Alaquàs Hotel, la Cuina de Gemma, La Quarta Torre, Carnicería y Charcutería Hortensia, La Nova Terreta i Bar Migter. Com a participant convidat, Señuelo Distrito Mar, guardonat recentment amb una Sol Repsol. Es va oferir també una sel·lecció de vins a càrrec de Sommelier Express, Vermut Carmeleta i Cervezas Abadía, que van compartir espai per a maridar les tapes.
En la zona de showcooking ubicada a la plaça del Santíssim es va cuinar una paella gegant amb arròs i carxofes a càrrec de Moncho Riquelme i verdura de SH Levante.
En la zona de comerç local ubicada al carrer Pare Guillem es va ubicar un mercat de productes de qualitat, alimentaris i d’artesania en la qual van estar presents els comerços locals: Cucadas Mara, Perfurmarte, Los Dulces de Aida, Papereria Aguña, Ferreteria Simarro-Paellaclick, Mans Artesanes d’Alaquàs i Matilda’s. Com a comerços convidats van assistir CA Ceba, amb embotits artesanals de Pasqua i Verdures Gorrito, de l’horta de Meliana. Aquesta zona és una mostra de la importància del comerç local que va triplicar les seues vendes respecte a altres edicions.
La zona va comptar també amb una zona amb jocs infantils i un espai associatiu en el qual van estar presents l’Associació d’Amics i Amigues del Cant de la Carxofa, l’Associació Moros i Cristians Perolers, l’Associació Amics i Amigues de la Cordà i Associació de Futbolistes del València CF, que van mostrar el treball que realitzen al llarg de l’any.