Sol·licitar ajudes d’emergència, ara més fàcil a l’Ajuntament de Xirivella
Des d’aquesta setmana les persones que vulguen sol·licitar ajudes d’emergència o la bonificació en l’IBI per família nombrosa no necessitaran aportar cap dels documents que figuren en una altra administració, sempre que donen el seu consentiment. Una vegada signada aquesta autorització, és l’administració municipal qui s’encarrega de demanar els documents necessaris a les diferents administracions i incorporar-los a l’expedient corresponent. D’aquesta manera, es facilita la gestió a la ciutadania, que no haurà de demanar cap document en una altra administració, tal com indica la Llei de Procediment Administratiu.
Es tracta dels dos primers tràmits que l’Ajuntament de Xirivella gestiona a través de la Plataforma Autonòmica d’Intermediació de Dades. Segons el regidor de Transparència i Informació, ara en funcions, Josep Agustí, “es tracta d’un primer pas en un tema en el qual les diferents administracions encara han avançat molt poc, però que és molt important per a facilitar els tràmits a la ciutadania; espere que, ara que ja hi ha funcionaris formats per a preparar els procediments en la Plataforma, l’Ajuntament de Xirivella puga avançar ràpidament en la pròxima legislatura.”