Un milió de persones seguiren la jornada electoral per À Punt
À Punt va ser líder d’audiència entre les 21:45 h i les 22:15 h amb pics del 15% i 300.000 espectadors
La cadena obtingué ahir un 6,5% de share per davant de La Sexta i Cuatro
El web d’À Punt va aconseguir 99.000 usuaris amb més de 793.000 pàgines vistes
Els valencians i valencianes han optat massivament per À Punt per a seguir la jornada electoral del 28M, ja que 1.045.000 espectadors passaren ahir per la pantalla de la cadena pública, convertint-se en la segona xifra més alta de la seua història, per darrere del 19 de març de 2022 (1.070.000 espectadors).
El programa especial 28M: el resultat de les eleccions autonòmiques i municipals va obtindre pics d’audiència del 15% sent el minut més vist, a les 22.01h, amb 300.000 espectadores. Esta xifra es va produir en la franja entre les 21.45h i les 22.15h, on À Punt va liderar l’audiència davant totes les cadenes generalistes. La cadena va obtindre al llarg del dia un 6,5% de share amb 51.000 espectadors de mitjana, superant a La Sexta i Cuatro.
Fins a 799.000 espectadors passaren al menys un minut pel programa 28M: el resultatmentre que l’audiència mitjana d’este especial informatiu va ser de 218.000 espectadors amb un 11,7% de share. Esta xifra, en el global de la nit, deixa a À Punt a molt poca distància d’Antena 3 i supera el programa especial eleccions de La 1, des del prime time fins a la mitjanit.
La proximitat de la radiotelevisió pública és clau per a rebre el suport d’un públic que valora el desplegament amb més de 371 minuts a la cobertura de les eleccions amb especials de matí, vesprada i nit que aporten el 72,2% del share total del dia.
À Punt va oferir a les 20 h el primer dels esperats sondejos de les eleccions municipals i autonòmiques a les quatre ciutats principals amb les dades facilitades per la consultora d’investigació social i comunicació, GAD3. A partir de les 21:15, fins a la mitjanit, amb 28M: el resultat À Punt va desglossar per ciutats i pobles les dades electorals enriquides amb connexions en directe amb les diferents seus dels principals partits polítics. En acabar el programa 28M: l’anàlisi va continuar rebent el vist i plau del públic amb els experts (Susi Boix, Paola Cannata, Xavier Borràs i Alexis Lara) que analitzaren les diferents opcions del panorama polític valencià.
La cobertura també es va fer per la ràdio d’À Punt amb Jordi Cabezas i Patrícia Orts en un programa especial des de les 19:45 h fins a la matinada amb l’actualitat, l’anàlisi i experts en informació política.
D’altra banda, el web d’À Punt (www.apuntmedia.es) amb el seu minut a minut de les dades de la nit electoral va aconseguir 99.000 usuaris amb més de 793.000 pàgines vistes. El microsite Eleccions28 va rebre 573.000 visites, la majoria per a consultar els resultats. Els reels dels candidats han sumat un total de 402.000 reproduccions en Instagram i TikTok.
A més l’etiqueta #28MÀPunt va ser trending topic en alguns moments de la nit. Estem davant un rècord diari absolut, per davant del 24 de gener de 2021, quan el Consell va prohibir les reunions de no convivents i va confinar els municipis per la pandèmia del Covid-19.