Catarroja dóna resposta a més de 4.000 consultes a les seues xarxes socials durant el període de confinament
Les xarxes socials de l’Ajuntament de Catarroja s’han convertit en un vehicle eficaç per a la informació de totes les mesures preses pel Consistori i la resta d’administracions durant aquest període de pandèmia per la COVID19. Una demostració d’això són les més de 4.000 consultes que s’han atés des que es decretara l’estat d’alarma fins al dia de hui, arribant jornades en les quals se superaven les 150 respostes a veïnes i veïns de Catarroja.
“El veïnat ha trobat una resposta immediata en l’administració més pròxima, en la qual confien per a fer totes les consultes i això ens ha donat un trànsit en les nostres xarxes socials més enllà de l’imaginable”, explica Xavi Bellot, regidor de Comunicació de l’Ajuntament de Catarroja. “Facebook s’ha consolidat com el nostre canal de referència i en altres xarxes socials en les quals preval la immediatesa, com és el cas de Telegram, hem duplicat els nostres seguidors”, conclou Bellot.
Els missatges privats han sigut el canal fonamental de la població de Catarroja per a realitzar les seues consultes: tràmits, explicació de les noves normatives, cerca d’informació general i local… han sigut algunes de les més de 4.000 preguntes que han arribat, principalment per Facebook, però també per Instagram o Twitter.
Un altre dels grans canals de comunicació que ha vist créixer en usuaris ha sigut el Youtube municipal. Les xifres són espectaculars, superant increments del 900% en visualitzacions totals, una mitjana que s’ha anat mantenint durant tot aquest període gràcies a la creació de continguts propis com les classes de Espai Barraques, la Fira Online del Llibre de Catarroja, el primer plenari online de la historia o l’emissió en directe d’esdeveniments com l’Aula Sènior o la Escola de Feminisme. Alguns d’aquests esdeveniments han transcendit fora de Catarroja tenint un gran nombre de visualitzacions provinents de l’exterior degut a l’interés que ha despertat la programació de les diferents regidories, així com alguns dels seus ponents.
Finalment, la pàgina web també ha sigut una eina important per a comunicar online tots els esdeveniments sorgits d’aquesta nova situació. La secció de notícies ha sigut actualitzada amb noves informacions i el bàner principal ha comptat amb informació gràfica dels principals continguts en matèria d’informació i conscienciació ciutadana.