El Pla Reactiva Catarroja encara la Fase 2 de la seua injecció econòmica
El Pla Reactiva Catarroja, el programa d’impuls econòmic local per a les pimes, microempreses i persones autònomes posat en marxa per l’Ajuntament de Catarroja, encara la Fase 2 de la seua injecció econòmica. Aquesta segona fase del programa té un triple objectiu: foment de noves activitats, consolidació i modernització de l’establiment comercial i, finalment, un pla d’ajudes al foment i l’estabilització de l’ocupació.
“Des del primer moment en què la crisi per la COVID va esclatar, des de l’ajuntament començarem a treballar per a intentar ajudar a totes les pimes i persones autònomes i emprenedores que anaven a veure minorada la seua activitat durant aquest període. Ara en aquesta segona fase volem que la maquinària seguisca i que aquests nous projectes o els que necessiten algun tipus de modernització no paren i puguen tindre el suport econòmic de l’administració municipal”, explica Lourdes Rodríguez, regidora d’impuls econòmic.
Els tràmits per a poder beneficiar-se de la injecció econòmica d’aquesta segona fase ja estan disponibles en la web municipal i podran presentar-se el dia després de la seua publicació en el BOP. Es tracta d’una injecció econòmica prevista de més de 400.000 euros, amb la qual es pretén oferir una aportació econòmica per a reactivar l’economia local.
Paral·lel a aquest l’Ajuntament ha presentat un programa d’ajudes concret per al Mercat Municipal. Un pla d’ajudes per a l’obertura de nous establiments i, també per a la modernització o reforma de les parades. En tots dos casos, des de l’ajuntament s’ha posat al servei de la ciutadania que vulga presentar-se a aquesta segona Fase del Pla Reactiva el correu electrònic adl@catarroja.es perquè puguen plantejar tots els seus dubtes en la presentació de la documentació.
Finalment, la primera fase del Pla Reactiva, destinat a pimes i persones autònomes, ha finalitzat amb l’adjudicació de 222.000 euros a les 415 sol·licituds que s’han presentat, de les quals, el 90% s’han pagat ja, en menys d’un mes, quedant per resoldre els casos en els quals faltava completar documentació. D’aquesta manera es demostra el gran esforç econòmic que s’ha realitzat des del Consistori per a donar una resposta ràpida en aquesta situació.