Un 93,5% de la població considera que Catarroja té una qualitat de vida bona o molt bona
L’Ajuntament de Catarroja ha donat a conéixer els detalls de l’Enquesta de Satisfacció Ciutadana realitzada durant l’any 2021, una consulta que es realitza bianualment des de 2002. En aquesta edició, destaca un augment en la percepció de la població de la seua qualitat de vida, amb un 93,5% de la mateixa que considera que a Catarroja es viu bé o molt bé.
“En la situació actual d’incertesa en la qual vivim, rebre informació de la ciutadania és encara més important i veure que la mateixa es troba cada vegada més satisfeta amb la seua qualitat de vida a Catarroja, ens dona encara més forces per a continuar treballant per dotar-la dels serveis que, des de l’administració més próxima, podem oferir-li. A més, en la nostra voluntat de continuar millorant, prenem nota de les necessitats que ens indiquen, perquè escoltar la ciutadania és fer poble”, explica Dolors Gimeno, regidora de Participació Ciutadana.
A més de la significativa dada de la consideració, per part del 93,5% que la qualitat de vida a Catarroja és bona o molt bona, l’enquesta reflecteix una millora important sobre la satisfacció dels serveis municipals, passant del 6,02 al 6,54 sobre una valoració de 10 punts. Entre ells destaquen els referents al reciclatge i la recollida de residus, així com el manteniment dels centres escolars i els serveis socials.
Entre els punts que destaquen en aquest informe està la valoració que la ciutadania li atorga als serveis municipals infantils. Destacar que durant aquests mesos tan durs per la COVID19 l’Ajuntament no ha cessat en cap moment d’oferir alternatives segures per a facilitar la conciliació familiar i oferir opcions d’oci a la ciutadania més jove. De fet, Catarroja va ser l’única població de la comarca que en 2020 va oferir una Escola d’Estiu que va ser un exemple a seguir per la seua exemplaritat i servei públic.
Dins de l’enquesta, un altre dels punts forts ha sigut la millora de la comunicació i informació cap a la ciutadania. De fet, s’ha passat d’un 29,9% que afirmava sentir-se molt o bastant informats a un 41,2%. Ací es posa de manifest el treball realitzat en matèria de transparència per l’actual equip de govern i la posada en marxa del nou contracte de comunicació que coincideix amb el període d’anàlisi.
Finalment, dins dels ítems de millora que la ciutadania considera per a Catarroja no existeix cap tema que s’allunye de les necessitats que reflecteixen enquestes del mateix estil en les localitats del nostre entorn. Així doncs, ací apareixen l’estacionament i el manteniment de la via pública. Aquests dos ítems continuen rebent una part important del treball municipal que en l’últim any ha habilitat nous espais per a l’aparcament actuant també en la pacificació del trànsit dels carrers del municipi per a millorar el seu manteniment.
Les dades de comparativa de l’enquesta fan referència a l’any 2019 quan es va realitzar l’última de les consultes a la ciutadania. Per a aquesta mostra, Investgroup, empresa encarregada de l’estudi, ha enquestat a 800 persones, 100 més que en l’últim estudi realitzat, dotant de més qualitat a les dades obtingudes.