Consum compra més d’11.500 tones de creïllanacional esta temporada
El 60% de la creïlla que oferix la Cooperativa durant tot l’any és nacional
Consum oferix en les tendes més d’11.500 tones de creïlla nacional d’agricultors locals estatemporada. La creïlla nacional, que des de fa uns dies arriba a totes les tendes de la xarxa, suposa al voltant del 60% del volum total de venda d’este producte de la Cooperativa, i prové de zones de producció com ara Màlaga, Cartagena, Sevilla, València o Albacete, en la recol·lecció més primerenca, i d’àrees de cultiu de Segòvia i Salamanca, al final de la campanya.
La Cooperativa manté l’aposta per la producció local i, en el cas de la creïlla nova, es manté durant pràcticament huitmesos a l’any aproximadament, des de maig fins a octubre o novembre, de manera que l’origen nacional s’allarga al màxim. Durant la campanya nacional de creïlla, Consum n’oferix diferents varietats: més indicades per a fregir; per a bollir o de varietat roja, entre d’altres. A més, disposa d’alternatives de producte nacional durant tot l’any.
Consum treballa juntament amb els proveïdors en laplanificació i la projecció de la collita per a ajustar els desenvolupaments de cada varietat i aconseguir ampliar la duració de les campanyes de fruita i verdura d’origen nacionaltant com siga possible, sempre mantenint tots els requisits de qualitat. A més, la Cooperativa està compromesa en la cura i el control del producte des de la sembra, i col·labora en la selecció de les llavors i la terra de cultiu amb la finalitat d’obtindre’n una collita natural i respectuosa amb el medi ambient.
Producte de proximitat
En 2022, la Cooperativa va comprar producte de proximitatper valor de 2.490,2 milions d’euros a més de 4.500proveïdors. El 98,8% de les compres es van fer a proveïdors nacionals, i el 67,6% d’estes compres, a productors locals de les comunitats autònomes on està present. D’esta manera, la Cooperativa estimula el desenvolupament econòmic en la seua àrea d’influència.
Del total de la gamma de productes que Consum oferix en les tendes, 2.786 són regionals; és a dir, es distribuïxen només endeterminades províncies o localitats. Així, l’assortiment remarca els productes autòctons que, a banda que s’adaptenals gustos dels consumidors, també estimulen l’economia local.
Entre les campanyes més rellevants pel que fa al producte local, destaca la dels cítrics amb la distribució de taronges i mandarines amb indicació geogràfica protegida (IGP) Cítrics Valencians i la IGP Clementines Terres de l’Ebre, així com altres indicacions protegides i de proximitat amb les quals la Cooperativa es vincula cada temporada, com ara la denominació d’origen protegida (DOP) Carxofa de Benicarló, la DOP Raïm del Vinalopó, la IGP Poma de Girona i la DO de la Xufa de València, entre d’altres.
Amb esta aposta pels productes de proximitat, d’una banda,Consum genera riquesa local i regional, ja que oferix al consumidor els productes en el moment de consum òptim, i de l’altra, minimitza l’impacte ambiental, perquè reduïx els processos de transport i logística, de manera que complix, així,la seua responsabilitat social com a Cooperativa.