La Diputació de València intensifica els seus contactes a Londres per a promoure el turisme

La Diputació de València fa un balanç positiu de la seua participació en la fira internacional de turisme de Londres World Travel Market 2023. En els tres dies que dura l’esdeveniment de la indústria turística més important a nivell mundial, la institució provincial ha intensificat els seus contactes per a promoure el turisme de congressos, familiar i per a majors de 50.

 

Els mercats europeus, com Alemanya i Itàlia, a més del Regne Unit, s’han interessat pels destins de la província, tant de costa com d’interior, per a turisme vacacional de llarga estada. Una de les principals demandes és el lloguer de cases vacacionals, càmpings, hotels i cases rurals, que al seu torn puguen disfrutar de l’oferta complementària. En la mateixa línia, han destacat el seu interés per les rutes automobilístiques per la província.

 

A més, s’han produït contactes amb touroperadores dels EUA, el Japó, Turquia i l’Índia. El mercat indi ressalta pel seu interés per la celebració d’esdeveniments i bodas a la província. Gràcies al nou servei de València Turisme que gestiona el Turisme MICE, la Diputació ha pogut oferir este producte, sobretot per l’interés dels espais singulars i els cellers del destí valencià. Un altre perfil de demanda ha sigut el de 50+, però també de majors de 40, un client que per edat sol disposar d’estabilitat econòmica i llibertat per a poder viatjar.

 

En esta edició de la WMT, la Diputació de València ha promocionat el turisme d’interior com a eix contra la lluita contra la despoblació, al mateix temps que ha donat suport a la tradicional oferta de sol i platja. L’objectiu és aconseguir un turisme regeneratiu, sostenible i intel·ligent, que contribuïsca a la desestacionalització.

 

Igualment, la participació de la Diputació de València en la WTM ha servit per a impulsar el enoturismo, el turisme ornitològic i el cicloturisme, sense oblidar el gastronòmic. Quant als projectes turístics que està desenvolupant la institució provincial, els assistents han pogut conéixer iniciatives com la de Fem Poble, dirigit a impulsar el turisme en municipis en risc de despoblació; Connecta València, centrat en les destinacions turístiques intel·ligents; i ACD-Diputació, que té com a finalitat equilibrar els fluxos turístics entre la costa i l’interior de la província.

 

Per part seua, el president de la Diputació, Vicent Mompó, qui ha assistit a la fira acompanyat pel diputat de l’Àrea de Turisme, Pedro Cuesta, ha subratllat la província “com el destí ideal per a diversos tipus de turistes internacionals”. “Així s’ha pogut comprovar en els contactes mantinguts, que busquen diferents tipus de turisme”, ha explicat Mompó, qui ha celebrat que “afortunadament, València pot cobrir les seues demandes perquè tenim una oferta molt diversificada i de qualitat”.

 

En este sentit, Mompó ha destacat el treball realitzat per l’àrea de Turisme de la Diputació en la fira de Londres per “reforçar la comunicació amb els agents britànics, a més d’amb operadors del mercat italià, japonés, alemany, turc, nord-americà i indi”.