Catarroja signa un conveni amb el Col·legi Notarial per a agilitzar els tràmits a la ciutadania
L’Ajuntament de Catarroja ha signat aquest dimarts un conveni de col·laboració amb el Col·legi Notarial perquè els veïns i veïnes del municipi puguen, des de les notaries, liquidar la plusvàlua, l’Impost sobre l’Increment del Valor dels Terrenys de Naturalesa Urbana (IIVTNU).
Per mitjà d’aquest acord, els notaris també podran sol·licitar telemàticament informació sobre els deutes pendents de l’Impost sobre Béns immobles (IBI), associades a un immoble, en el moment de la seua transmissió des de la mateixa notaria, amb l’objectiu d’agilitzar així els tràmits a la ciutadania a l’hora de tramitar una compravenda.
En aquest sentit, l’alcaldessa de Catarroja, Lorena Silvent, i el degà del Col·legi Notarial de València, Francisco Cantos s’han reunit per a signar aquest conveni en l’edifici consistorial acompanyats pels notaris de la localitat i pels tècnics municipals del departament de Gestió Tributària.
El conveni de col·laboració busca la comunicació i intercanvi d’informació entre les notaries i l’Ajuntament de Catarroja, en matèria de l’IBI i el IIVTNU, amb la finalitat que qui subscriu una compravenda puga realitzar la liquidació de la plusvàlua en la mateixa notaria que li atorga l’escriptura pública, així com conéixer els deutes pendents de l’IBI associades a l’immoble que es transmet, a l’efecte de poder formular l’advertiment exprés de responsabilitat de l’adquirent, per afecció del bé, sense necessitat de desplaçar-se per a això al Consistori.
Catarroja es suma així a l’Acord marc subscrit entre la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) i el Consell General del Notariat (CGN), d’octubre de 2009, per a millorar la gestió de l’IBI i del IIVTNU en la localitat per mitjà d’una finestreta única des de les notaries que permetrà als ciutadans liquidar els seus impostos i conéixer els deutes d’un immoble abans de la signatura de l’escriptura, de manera ràpida i segura.