L’OMIC de Catarroja realitza un total de 906 consultes el 2023
L’OMIC és l’Oficina Municipal d’Informació a la persona consumidora de Catarroja va realitzar en 2023, 906 consultes i 103 reclamacions, principalment de serveis telefònics. Des d’aquest servei municipal s’atenen les consultes i es tramiten les denúncies i reclamacions, mediant entre la persona consumidora i l’empresa, a més d’exercir el control sobre els establiments per a comprovar que es compleix la normativa. En aquest sentit, en 2023 s’han realitzat en 63 campanyes d’inspecció anual del mercat ambulant, 187 de mercat interior, 24 de tendes de tèxtil i calçat, i 8 de joguets i llums de Nadal.
A més, l’OMIC de Catarroja, realitza des de fa anys, el programa d’educació ambiental dirigit als escolars. L’objecte general d’aquesta proposta és la sensibilització de l’alumnat en aspectes relacionats amb els valors, l’ètica i els hàbits de consum responsable, així com la seva incidència en el comerç local i en salut, treballant principalment l’ODS número 12 sota el principi de consum responsable.
El regidor d’Educació, José Antonio Cuberos explica que «el programa de Consum Responsable i Objectius de Desenvolupament Sostenible té com a finalitat millorar l’economia local, la qualitat de vida i el medi ambient, perquè l’alumnat participe en les solucions, a més de sensibilitzar sobre la crisi ambiental i acostar-los al comerç de proximitat». En 2023 s’han realitzat 28 sessions amb la participació de 350 alumnes i alumnes en els centres educatius de Joan XXIII, Sant Antoni I i II, Larrodé, Jaume I, Paluzié, Vil·la Romana i Bertomeu Llorens, dirigides a quart de primària.
D’altra banda, també s’han realitzat tallers de consum responsable i educació ambiental en el Mercat Municipal, dirigits al públic familiar, centrats en l’alimentació saludable, l’ús de l’aigua i gestió de residus, a més de la celebració del Dia de la persona consumidora.