L’ alumnat de l’Escola Secundària de Ciències d’Ismir(Turquia) d’Erasmus va visitar Sedaví

Va ser rebut per l’alcalde al Saló de Plens de l’Ajuntament



L’alumnat de l’Escola Secundària de Ciències de Ismir (Turquia) va visitar Sedaví dins del marc del programa Erasmus, finançatper la Unió Europea i organitzat pel IES Sedaví en la setmana del 6 al 10 de maig, amb la presència de deu alumnes amb edatscompreses entre els 16 i 17 anys i quatre persones del professoratdel centre turc que han sigut acollides per les famílies de l’alumnatdel municipi que participa en ell.


El grup va arribar a València el 5 de maig i va tindre un bon acolliment en els domicilis de l’alumnat de l’IES Sedaví. Al llargde la seua estada han visitat una gran varietat de llocs culturals i entorns naturals a la nostra província, complint l’objectiu del programa, que no és un altre que intercanviar pràctiques culturals, conéixer el nostre sistema educatiu i les diferents maneresdidàctiques per a motivar a els/les estudiants i crear relacions entre els jovenes, obrint finestres al seu futur i derrocant prejudicisrespecte a les nostres diferències.


Els components de l’expedició turca han tingut oportunitatd’assaborir la nostra gastronomia, han ballat, escoltat la nostramúsica i han visitat museus, els arrossars, l’Albufera i elsprincipals monuments de la ciutat de València.


En el matí del 10 de maig, van ser rebuts en el Saló de Plens de l’Ajuntament per l’alcalde José Francisco Cabanes que els va explicar les peculiaritats del nostre municipi i els va agrair la seuavisita, utilitzant l’anglés com a llengua vehicular, encara que no han perdut l’oportunitat d’aprendre frases en valencià i castellà. Han fet un museu virtual amb elements de totes dues cultures i un llibre gastronòmic on han comparat les dues cuines, que en realitatsón molt semblants. Les famílies acollidores han sigut claus en aquest intercanvi, obrint les seues portes als convidats i al centre, permetent al grup viure l’experiència autèntica de menjar junts en una llar valenciana.