El Festival OWN projecta la marca “València” a tothom
València acull del 4 al 7 de juliol el certamen d’entreteniment i tendència digital més gran d’Espanya. El Festival OWN (acrònim de Open World Now) se celebrarà en 30.000 m² de Fira València, on es donaran cita uns 2.000 participants. A més, este recinte rebrà unes 60.000 visites i reservarà espai per al negoci, la formació i el debat, amb més de 60 ponents dels 10 països en els quals es troben les empreses líders del sector.
La regidora de Turisme, Innovació i Inversió, Paula Llobet, ha presentat hui este esdeveniment que hereta el llegat de Dreamhack, després de 13 anys d’història. “Estrena nom per a assenyalar l’inici d’una nova era, que aposta per la internacionalització i la projecció de la marca València a tot el món, en la línia de les estratègies València Game City, que impulsa la ciutat com a centre de videojocs i esports, i València Innovation Capital, que pretén fomentar una ciutat dinàmica, diversa i creativa que siga el hub d’innovació tecnològica de referència del Mediterrani”.
Pel que respecta a les novetats de la present edició, Paula Llobet ha ressaltat el torneig esportiu que es juga en línia en un autobús, “una experiència única en el món”; o la competició “innovadora” que es disputa amb la ment, gràcies a una tecnologia que registra ones cerebrals”.
El Festival OWN, que inaugurarà l’alcaldessa de València, María José Catalá, el 5 de juliol, també albergarà dos competicions nacionals d’esports, que és el nom amb el qual popularment es coneixen a les competicions de videojocs estructurades a través de jugadors i equips. “La Superliga de League of Legends i la Valorant Rising posicionaran a València com la capital del gaming a Espanya durant els tres dies del festival”, ha afirmat la regidora.
Impuls de la dona en els certàmens i la indústria del videojoc Fira València també comptarà amb una zona especial de realitat virtual, en la qual es disputarà la primera lliga de videojocs en realitat virtual, una competició que combinarà tornejos de videojocs amb esports reals i reunirà a gamers i atletes; celebrarà el primer torneig d’esports que es juga en un cotxe, i la Womens Gaming Cup que posa el focus en l’esport femení. “Conjuminarà futbol tradicional amb virtual, ja que les jugadores representants de València CF, Llevant UD i Vila-real CF, es batran, a manera d’exhibició triangular, formant parella amb tres creadores de contingut”, ha explicat. Referent a això, Paula Llobet ha ressaltat que les dones representen el 48% del mercat del videojoc i que, segons l’Associació Espanyola de Videojocs, dels 18 milions de gamers que hi ha a Espanya, 8,5 són dones. “I per tant, hem d’impulsar la seua presència i participació en esta mena d’esdeveniments i en esta indústria”, ha indicat, després de subratllar el “fort component educatiu del festival”. De fet, en este certamen, que obrirà les seues portes el dijous 4 per als qui acampen en el recinte firal, disposarà de llocs informatius de les escoles i universitats de la ciutat, així com tallers especialitzats en el desenvolupament de vocacions STEM entre els més joves, “per a captar al millor talent, perquè el sector del videojoc és una de les indústries més dinàmiques i amb major creixement en l’àmbit mundial”.
Sector estratègic d’innovació i desenvolupament
“Per esta raó –ha continuat- este equip de govern municipal té clar que el videojoc és un sector estratègic d’innovació i desenvolupament, i que la nostra ciutat ha d’estar liderant per a poder consolidar-nos com un hub de referència internacional en este sector”. “I el Festival OWN és una plataforma perfecta per a connectar a la indústria local del videojoc amb altres indústries productives, tant locals com internacionals, per a facilitar el desenvolupament de nous projectes d’innovació, i també és un aparador únic per a atraure talent, i empreses i inversors nacionals i internacionals”, ha detallat Llobet, després de donar compte dels objectius municipals.
“Són clars i ambiciosos: enfortir la indústria local, atraure i retindre talent i inversions, posicionar la indústria de la nostra ciutat en l’àmbit internacional i fomentar la col·laboració entre empreses, universitats i entitats públiques per a impulsar el creixement del sector”, ha conclòs la regidora.
En la presentació del Festival OWN també ha participat el director de l’empresa promotora, Encom, Arturo Castelló, qui ha reiterat que “este certamen aposta per la seua internacionalització i pel posicionament de València com a tendència d’innovació tecnològica”. Castelló també ha insistit en la importància del videojoc, “no sols com a entreteniment, sinó com un sector que ens ajuda a connectar amb altres àrees de la societat com la salut, el transport i l’educació”.